Sieć Kaufland testuje możliwość pakowania produktów ze stoisk z obsługą do opakowań własnych klientów. Od początku października z usługi można skorzystać w 11 marketach w Polsce. Inicjatywa jest elementem szerszej kampanii Kaufland ograniczającej zużycie plastiku.
Od początku października w wybranych marketach sieci Kaufland klienci mogą pakować żywność do przyniesionych przez siebie opakowań wielokrotnego użytku. Usługa obejmuje produkty ze stoisk z obsługą, czyli sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu. By móc skorzystać z tej możliwości, o zamiarze dokonania zakupu do opakowania własnego należy poinformować pracownika Punktu Informacyjnego marketu. Jeśli opakowanie posiada atest dopuszczający je do kontaktu z żywnością, jest czyste, szczelne i nieuszkodzone, pracownik Kaufland oznacza je specjalną naklejką. Ta stanowi informację dla obsługującego stoisko, że sery, wędliny czy produkty garmażeryjne mogą trafić do pojemnika.
Nowa usługa przechodzi teraz fazę miesięcznych testów w 11 wybranych marketach sieci Kaufland w Polsce. Akcja jest jednym z elementów strategii CSR sieci i przyświecającego jej hasła „Działanie robi różnicę”. Ta obejmuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Sieć planuje m.in. że do 2025 r. przynajmniej o 20% zredukuje zużycie tworzywa sztucznego w swoich sklepach, a 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi.