Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych spotkań była żywność – wysokiej jakości, innowacyjna, przygotowana z myślą o oczekiwaniach konsumentów.
Tegoroczna edycja targów Polagra Food to 3 pawilony nowości. Zaprezentowało je blisko 170 wystawców z 16 krajów, w tym m.in. z Belgii, Bułgarii, Chin, Francji, Hiszpanii, Korei Południowej, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy i Węgier.
Na tegorocznych targach Polagra Food można było zapoznać się m.in. z ofertą branży mleczarskiej, która przygotowała wiele nowości uwzględniających trendy żywieniowe oraz oczekiwania konsumentów. Wydarzenie było również okazją do promocji polskiego mięsa. Z producentami tego sektora można było porozmawiać na stoisku Związku Polskie Mięso, w którym partycypowało 21 firm. O najnowszych trendach i kierunkach rozwoju pojawiających się w branży rozmawiano natomiast podczas Forum Rzeźnictwa, Wędliniarstwa i Kuchmistrzostwa. Spotkanie to uzupełniły pokazy kulinarne, których tematyką przewodnią było mięso wieprzowe.
Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyło się przygotowane z ogromną fantazją stoisko China Alkoholic Association. Na ekspozycji nie zabrakło także producentów słodyczy, miodów, przetworów owocowo-warzywnych oraz dystrybutorów ryb i owoców morza.
W targach udział wzięło 3221 przedstawicieli branży spożywczej. Wśród nich znaleźli się m.in. reprezentanci firm: Jeronimo Martins Polska S.A., Eurocash SA, Intermarche, Lactima, Auchan, Unilever Poland Services Sp z o.o., Piotr i Paweł, Społem, Transgourmet Polska, Wawel S.A., TESCO, Żabka SA, Carrefour.
Na targach obecnych było również wielu zagranicznych dystrybutorów żywności zaproszonych w ramach programu Hosted Buyers. Ekspozycję odwiedzili m.in przedstawiciele branży spożywczej z Tadżykistanu, Wielkiej Brytanii, Gruzji, Kaliningradu, Grecji, Rumunii, Azerbejdżanu oraz kupcy z firmy Bidfood – największej hurtowni żywności działającej na rynkach detalicznym i HoReCa w Czechach, a także przedstawiciele Evrotek – grupy skupiającej pod sobą 4 sieci detaliczne operujące na terenie Ukrainy.
Targom Polagra Food towarzyszyło mnóstwo szkoleń i prelekcji, dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie na temat zasad znakowania żywności
W ramach tegorocznej edycji targów Polagra Food, wzorem lat poprzednich, odbyła się również gala wręczenia znaków Poznaj Dobrą Żywność, która była zwieńczeniem pierwszego targowego dnia. W uroczystości udział wziął m.in. Pan Jacek Bogucki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Jak podkreślają organizatorzy targów ten aspekt będzie rozwijany, bo polskim producentom żywności ogromnie zależy na nowych rynkach, które pozwolą na wykorzystanie potencjału produkcyjnego, jakim dysponują. Kolejna edycja targów planowana jest na wiosnę 2019. Konkretny termin targów zostanie podany przez organizatorów po zbadaniu światowego rynku eventów i wyznaczony na dni nie kolidujące z innymi wydarzeniami branżowymi.