Ile procent Polaków robi zakupy przez Internet? Jak płeć wpływa na zachowania zakupowe? Jak ludzie przygotowują się do zakupów? Tego wszystkiego można się dowiedzieć z infografik portalu HRS.
Wielu internautów korzysta z sieci kierując się efektem ROPO. Polega on na wyszukiwaniu produktów w Internecie, a następnie kupowaniem ich w sklepach stacjonarnych.
Zaskakujące jest to, że bardziej podatni na obniżki cen są mężczyźni. Z kolei tylko 14% Polaków nie przygotowuje się do robienia zakupów. Reszta sporządza listę zakupów, przegląda gazetki, strony internetowe sklepów lub porównują ceny w różnych sklepach.
Klienci dzielą się na zbieraczy oraz łowców. Zbieracze działają impulsywnie i dużą uwagę przywiązują do wyglądu produktu. Łowcy z kolei analizują zalety i wady produktów, żeby wybrać jak najlepszą „zdobycz”.
Foto:pixabay