Zachowania zakupowe Polaków

Aktualności

Zachowania zakupowe Polaków

09 października 2017

Ile procent Polaków robi zakupy przez Internet? Jak płeć wpływa na zachowania zakupowe? Jak ludzie przygotowują się do zakupów? Tego wszystkiego można się dowiedzieć z infografik portalu HRS.

Wielu internautów korzysta z sieci kierując się efektem ROPO. Polega on na wyszukiwaniu produktów w Internecie, a następnie kupowaniem ich w sklepach stacjonarnych. 

Zaskakujące jest to, że bardziej podatni na obniżki cen są mężczyźni. Z kolei tylko 14% Polaków nie przygotowuje się do robienia zakupów. Reszta sporządza listę zakupów, przegląda gazetki, strony internetowe sklepów lub porównują ceny w różnych sklepach.

Klienci dzielą się na zbieraczy oraz łowców. Zbieracze działają impulsywnie i dużą uwagę przywiązują do wyglądu produktu. Łowcy z kolei analizują zalety i wady produktów, żeby wybrać jak najlepszą „zdobycz”.

Foto:pixabay