Żabka zakończyła remodeling sklepów

Detal/Hurt

Żabka zakończyła remodeling sklepów

08 października 2020

Żabka sfinalizowała największy w Europie remodeling sklepów, w efekcie którego ponad 6500 placówek sieci funkcjonuje już w nowym koncepcie i oznaczonych jest zielonym logo z uśmiechem.

Proces modernizacji sklepów rozpoczął się w 2016 roku od 51 zmienionych placówek. Po 4 latach sieć zremodelowała już wszystkie sklepy. W całym procesie Żabka wspierana była przez właściciela – fundusz CVC Capital Partners. Ostatni sklep w nowym formacie został otwarty na początku października br. w Warszawie przy ul. Boya Żeleńskiego 2.

Trwający od lipca 2016 roku do końca września 2020 roku remodeling ponad 4 tys. placówek sieci zajął łącznie blisko 462 tys. godzin pracy zespołów remontowych, pracujących zarówno nad zmianą wnętrz sklepów, jak i montażem nowego wyposażenia, regałów czy oświetlenia. Największą dynamikę liczby zmodernizowanych sklepów Żabka zanotowała w 2018 i 2019 roku, kiedy średnio remodelowała aż 4 sklepy dziennie. Przekształcenie jednego sklepu trwało ok. 111 godzin.

Żabka rozpoczęła remodeling istniejących już sklepów w lipcu 2016 roku od 10 sklepów: w Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Jednym z pierwszych zmienionych sklepów była Żabka przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu. Wówczas wizerunek żabki w logotypie na żółtym tle zastąpił minimalistyczny znak oparty na liternictwie i zgodny z trendami designu. W ślad za nowym logo zmieniła się też identyfikacja wizualna wewnątrz sklepów – wystrój stał się jaśniejszy i bardziej nowoczesny, a nawigacja w sklepie bardziej intuicyjna. Zmodernizowane sklepy, obok dobrze znanego asortymentu, zyskały rozszerzoną ofertę przekąsek, ciepłych i zimnych napojów na wynos oraz dań gotowych. Sieć rozwijała także pakiet usług dodatkowych pozwalających na realizację przy okazji zakupów innych codziennych obowiązków, choćby na zapłacenie rachunków.

Połowa 2018 roku to już ponad 2500 sklepów w nowym formacie i z nowym logo. Sieć koncentrowała się na uspójnieniu oferty produktowo-usługowej wszystkich sklepów oraz dopasowaniu jej do trendów konsumenckich. Efektem tych działań są liczne innowacje produktowe dla formatu convenience, rozwój półki produktów świeżych i kategorii Quick Meal Soultions, a także nowe usługi, takie jak np. możliwość odbioru paczek w sklepach Żabka. Remodeling objął także należące do spółki sklepy działające pod marką Freshmarket, które były stopniowo przekształcane w Żabki.