Prawie 200 tys. pracodawców w Polsce to kobiety1. Stanowią one również ważną siłę w sieci Żabka – ponad 60% wszystkich franczyzobiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci to kobiety. Przedsiębiorczynie w Żabce sprawdzają się też dobrze w roli trenerów szkolących nowych franczyzobiorców przystępujących do sieci. Żabka chwali się także parytetem w Zarządzie.
W Polsce kobiety stanowią niemal 30% osób pracujących na własny rachunek. 62% spośród wszystkich franczyzobiorców sieci Żabka to także kobiety. Panie przeważają najmocniej w grupie wiekowej 28-37 lat, co czwarta franczyzobiorczyni ma od 38 do 47 lat.
Wśród osób, które zgłaszają się do sieci i chciałaby poprowadzić z nią swój sklep Żabka, są zarówno kobiety posiadające doświadczenie w handlu – pracowały m.in. jako sprzedawczynie w sklepach innych sieci handlowych, ale także panie, które z branżą nie miały nigdy nic wspólnego. Są też i panie jeszcze w trakcie czy tuż po studiach. Co ważne, charakteryzują je jednak pewne predyspozycje, które są niezwykle cenne w prowadzeniu firmy w handlu w ramach franczyzy. – Niezwykle istotna jest przedsiębiorcza postawa, pracowitość i motywacja do bycia na swoim. Należy mieć jednocześnie świadomość, że w początkowym okresie konieczny jest wzmożony wysiłek i zaangażowanie – tak jak w przypadku zakładania każdej innej działalności gospodarczej – zaznacza Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w Żabka Polska.
To jednak nie wszystkie mocne strony pań prowadzących placówki w sieci Żabka. – Kobiety posiadają wiele cech, dzięki którym bardzo dobrze odnajdują się w roli franczyzobiorczyń. Często z natury są bardziej kontaktowe i nawiązują bliższe relacje międzyludzkie, co jest istotne w kontekście budowania grona stałych klientów czy zgranego zespołu. Co do zasady kobiety mają także niezwykle dobre wyczucie co do ludzi, łatwiej układają sobie relacje z pracownikami. Są także dobrze zorganizowane – dodaje Przemysław Kijewski.