Żabka Polska zwyciężyła w konkursie „Retailer of the Year 2015”, towarzyszącemu kongresowi Retail Summit 2016. Sieć sklepów Żabka odebrała nagrodę w kategorii „Operatorzy Franczyzy”. Zwycięzcę wybrali przedstawiciele firm FMCG, ponad 250 osób z 170 firm. Retailer of the Year to jedyne wyróżnienie na rynku przyznawane sieciom przez ich dostawców.
– Żabka Polska już po raz kolejny otrzymała to wyróżnienie. Konkurs Retailer of the Year wygraliśmy w naszej kategorii również w latach 2012 i 2013 – mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Departamentu Handlowego w firmie Żabka Polska. – Jesteśmy dumni z tego, że dostawcy docenili nas po raz kolejny – dodaje.
Celem konkursu „Retailer of the Year. Wybrany przez dostawców” jest wyróżnienie sieci detalicznych oraz hurtowych działających w poszczególnych formatach na polskim rynku. Badanie, które wyłania zwycięzców w 7 kategoriach, odpowiadających formatom handlowym, jest przeprowadzane przez renomowaną firmę badawczą AC Nielsen na reprezentatywnej grupie producentów FMCG. W każdej kategorii sieci handlowe oceniane są pod kątem warunków handlowych, logistyki, jakości kontaktów z zespołem, współpracy przy rozwoju biznesu i wizerunku sieci.
W tym roku w kategorii „Operatorzy Franczyzy” poza Żabką nominowane do nagrody Retailer of the Year 2015 było aż 8 sieci: Chata Polska, Eurocash Dystrybucja & Franszyza, GK Specjał, Lewiatan Holding, Małpka Express, Polska Sieć Handlowa NASZ SKLEP, SPAR Polska, Słoneczko.
Oficjalna ceremonia oraz wręczenie statuetki odbyła się 6 kwietnia 2016 r. w Warszawie, bezpośrednio po zakończeniu pierwszego dnia kongresu “Poland & CEE Retail Summit 2016”.