Żabka Polska przeszkoli wszystkich ajentów w zakresie sprzedaży alkoholu

Aktualności

Żabka Polska przeszkoli wszystkich ajentów w zakresie sprzedaży alkoholu

28 czerwca 2016

W pierwszej połowie maja wszyscy regionalni Partnerzy ds. Sprzedaży sieci Żabka i Freshmarket przeszli ponowne szkolenia w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży napojów alkoholowych. W drugim etapie tych szkoleń wezmą udział Ajenci sklepów. Szkolenia są jednym z elementów programu odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu firmy Żabka Polska.

Zagadnienie odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu jest społecznie istotne i dla naszej sieci bardzo ważne. Zbliżają się wakacje, a więc okres sprzyjający większemu spożyciu napojów alkoholowych, niestety także przez młodzież. Dlatego postanowiliśmy ponownie przeszkolić wszystkich naszych Partnerów ds. Sprzedaży, Ajentów i sprzedawców w zakresie przepisów zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i praktycznych aspektów handlowania alkoholem, a także naszych dobrych praktyk takich, jak m.in. weryfikacja wieku osoby kupującej alkohol oraz nie polecanie produktów alkoholowych – mówi Tomasz Brzeziński, Dyrektor Sprzedaży w firmie Żabka Polska.

Jako odpowiedzialny sprzedawca firma Żabka Polska aktywnie włącza się do działań związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi. Zbliżające się wakacje to okres w którym spożycie alkoholu zwykle wzrasta, dlatego właśnie tak istotne jest teraz przypomnienie sprzedawcom zasad odpowiedzialnej społecznie i zgodnej z przepisami sprzedaży alkoholu. We wszystkich sklepach Żabka na boksach kasowych pojawi się również naklejka, która każdemu sprzedawcy będzie przypominała między innymi o konieczności sprawdzenia dowodu tożsamości wszystkim osobom, których wiek może budzić wątpliwość.

Sieci Żabka i Freshmarket to łącznie ok. 4200 sklepów i większość z nich posiada pozwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Dlatego tak ważne jest, aby Ajenci i sprzedawcy znali podstawowe zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości, a także praktyczne zasady handlowania napojami alkoholowymi. Wszystkim Ajentom zostaną one przypomniane do końca czerwca, zaś w lipcu firma planuje weryfikację skuteczności czerwcowych szkoleń poprzez badania.