Żabka partnerem „Kampanii Złotej Wstążki”

Detal/Hurt

Żabka partnerem „Kampanii Złotej Wstążki”

Rocznie ponad tysiąc rodzin w Polsce dowiaduje się, że ich dziecko cierpi na nowotwór. Tymczasem onkologia dziecięca stoi przed wieloma wyzwaniami. Brak funduszy i odpowiedniego sprzętu – to tylko niektóre z nich.  Wciąż jednemu na pięcioro dzieci nie udaje się pomóc. By każde dziecko miało szansę na powrót do zdrowia – Żabka Polska dołącza jako partner do „Kampanii Złotej Wstążki”, wspierając ją finansowo i zachęcając do aktywności swoich pracowników, klientów i franczyzobiorców.

„Kampania Złotej Wstążki” ma charakter społeczny i jest organizowana we wrześniu – Światowym Miesiącu Świadomości Nowotworów Dziecięcych. Organizatorem kampanii jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, a jej symbolem złota wstążka.

– Choroby nowotworowe u dzieci to niezwykle trudny temat, wymagający stałej uwagi. Dlatego bez wahania zdecydowaliśmy się wesprzeć „Kampanię Złotej Wstążki. Uczestnicząc w tym projekcie, chcielibyśmy przede wszystkim sprawić, by każde dziecko miało szansę na powrót do zdrowia i dalszy rozwój wspólnie z innymi rówieśnikami – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

Kluczowymi celami „Kampanii Złotej Wstążki” są: zwiększenie świadomości na temat nowotworów dziecięcych oraz pozyskanie środków na leczenie dzieci.

– Organizujemy kampanię Złotej Wstążki, ponieważ chcemy pokazać solidarność z dziećmi chorymi na nowotwory i ich rodzinami oraz zaangażować wszystkich na rzecz walki o ich zdrowie i życie. Zależy nam na tym, żeby każde dziecko, które zachoruje na raka, miało realną szansę na wyzdrowienie. Czasem naprawdę niewiele trzeba, żeby uratować dziecko i dać mu szansę przeżyć szczęśliwe dzieciństwo. Dlatego cieszymy się, że Żabka to rozumie i możemy liczyć na jej wsparcie – mówi Przemek Pohrybieniuk, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

We wrześniu w ramach kampanii będzie można poznać historie dzieci, ich rodzin, personelu medycznego oraz wolontariuszy. Będą wśród nich Prawdziwi Bohaterowie, którzy wygrali z rakiem lub nadal się z nim zmagają oraz osoby, które im towarzyszą. To historie ukazujące siłę, jaka płynie z solidarności i wsparcia.

Sieć Żabka Polska już po raz kolejny wspiera Fundację „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. W czasie pandemii sieć przekazała wsparcie finansowe na rzecz walki z Covid-19, z którego zakupione zostały środki ochrony osobistej i testy diagnostyczne w kierunku SARS-Cov-2 dla podopiecznych Fundacji oraz współpracujących z nią opiekunów i personelu medycznego Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Przylądek Nadziei.

Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” działa od 29 lat. Wraz z lekarzami i personelem medycznym ma wiedzę, doświadczenie i dostęp do sprzętu medycznego, dzięki którym zapewniają niezbędną pomoc dzieciom chorym na raka i ich rodzinom. To właśnie dzięki inicjatywie Fundacji powstała jedna z najnowocześniejszych klinik dla dzieci w Polsce – Przylądek Nadziei we Wrocławiu.

oprac. P.Ł.