Żabka kończy rok otwarciem 6000. sklepu

Aktualności

Żabka kończy rok otwarciem 6000. sklepu

18 grudnia 2019

W środę, 18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Placówka zlokalizowana jest w Bliska Wola Tower. Sklep ma 85 mkw. sali sprzedaży i oferuje klientom szereg szybkich przekąsek, dań gotowych oraz produktów spożywczych dedykowanych lokalnym mieszkańcom. To już 600. sklep sieci w Warszawie. Jednocześnie sieć zapowiedziała otwarcie szóstego już centrum logistycznego w nadchodzącym roku.

– W 2019 r. otworzyliśmy 650 nowych sklepów, zmodernizowaliśmy ok. 1,6 tys. placówek. Co ważne rozwijamy się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. W tym roku otworzyliśmy sklepy w 36 miejscowościach, w których wcześniej nas nie było – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu firmy Żabka Polska.

W mijającym roku sieć Żabka elastycznie rozwijała swój format otwierając sklepy w nowych lokalizacjach sprzyjających klientom, by w pobliżu miejsc tranzytowych mogli zrobić szybkie zakupy na śniadanie czy obiad. Żabki pojawiły się m.in. w warszawskim metrze, ma dworcach kolejowych, w przejściach podziemnych. Dzięki dużej elastyczności, Żabka może być także obecna w różnych przestrzeniach, jak poznański biurowiec Bałtyk, gdzie pod koniec listopada powstał najmniejszy sklep sieci. W 2019 r. sieć pojawiła się w wyjątkowych lokalizacjach łączących nowoczesność z tradycją  jak Kazimierz i Rynek Główny w Krakowie, na wrocławskim Rynku, zwiększyła również liczbę sklepów modułowych w miejscowościach nadmorskich.

– Obecnie współpracujemy z ponad 4,2 tys. franczyzobiorcami. W tym roku zanotowaliśmy aż 40% wzrost liczby podpisanych umów franczyzowych – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

W 2019 r. Żabka zainwestowała m.in. w aplikację mobilną dedykowaną franczyzobiorcom, dzięki której możliwe jest zdane zarządzanie sklepem. Z narzędzia korzysta codziennie ponad 90% wszystkich franczyzobiorców w sieci. Ponadto firma zainwestowała w stworzenie w strukturach firmy Centrum Wsparcia Franczyzobiorcy, które w kompleksowy sposób wspomaga franczyzobiorców sieci.

W planach na 2020 r. Żabka zakłada dalszy wzrost liczby sklepów, otwarcie szóstego już centrum logistycznego oraz rozwój funkcjonalności technologicznych, jak również pogłębianie swoich działań ekologicznych.