Strategie sieci sprzedaży coraz częściej nawiązują do zrównoważonego rozwoju – to znak, że przedsiębiorstwa czują większą odpowiedzialność przed konsumentami, dla których ten aspekt sprzedaży staje się ważny.
Jak wynika z najświeższych danych Agencji Badawczej Inquiry, zajmującej się badaniami rynku dla producentów z branży FMCG, sieci detalicznych oraz centrów handlowych, 44 proc. polskich konsumentów w ubiegłym roku decydowało się na zakupy w firmach, które biorą czynny udział w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Odpuszczają tym samym nabywanie produktów u konkurencji, nie znającej rozwiązań proekologicznych.
Sieci handlowe dostosowują własne strategie pod wymagania konsumenckie. Świadomość klientów cały czas rośnie, dlatego firmy wprowadzają politykę, dzięki której kupujący czuje, że przyczynia się do ochrony środowiska oraz wpływa na aspekty związane z dbaniem o dobra ogólne.
Najważniejszym aspektem, na który konsumenci zaczęli zwracać uwagę to produkcja plastiku oraz jego wykorzystywanie. Handel i dystrybucja żywności wiążą się często z rosnącym zużyciem tworzyw sztucznych. Innymi ważnymi czynnikami są: marnotrawienie żywności, stosowanie w uprawach nawozów sztucznych, coraz większe zużycie energii nieodnawialnej. Sieci handlowe wychodzą naprzeciw zagrożeniom – starają się z nimi walczyć.
źródło: biznes.gazetaprawna.pl