Niemal każde polskie gospodarstwo domowe w 2024 roku przynajmniej raz zakupiło produkty zaliczane do szeroko pojętej kategorii pieczywa – obejmującej nie tylko chleb i bułki, ale także pieczywo chrupkie czy przeznaczone do hot-dogów – takie dane przedstawia YouGov CP Poland. Z analizy wynika również, że przeciętne gospodarstwo dokonało zakupu produktów z tej kategorii ponad 119 razy, przeznaczając na nie średnio ponad 890 zł.
– Spośród analizowanych segmentów największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 % nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 % oraz chleb tostowy, który kupiło 60 % – powiedział dziennikowi Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.
– W ujęciu ilościowym absolutnym liderem jest chleb i bułki, ten segment stanowi bez mała 95 % zakupów. Chleb tostowy zajmuje drugą pozycję, z udziałami na poziomie 4 %, a udziały chleba chrupkiego i pieczywa do hot-dogów oraz hamburgerów są poniżej 1 proc.” – dopowiedział Mech.
źródło: PAP
Oprac.: K. Walkowiak