Zakończyła się XXVII edycja Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów 2024 r. Ponad 350 wystawców z Polski i z zagranicy wypełniło po brzegi G2A Arenę w Jasionce. Organizatorem wydarzenia była GK Specjał wraz z sieciami franczyzowymi: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal oraz spółkami Cezal i Ren. “Poradnik Handlowca” 0bjął patronat medialny nad wydarzeniem.
Na powierzchni wystawienniczej zaprezentowały się firmy z różnych branż, m.in.: FMCG, motoryzacyjnej, finansowej, medycznej, ochrony mienia, wyposażenia wnętrz sklepów, hurtowni i magazynów.
O godzinie 09:30 uroczystą inaugurację z udziałem władz miasta i regionu poprowadziła Dorota Gardias. Wydarzenie otworzył prezes GK Specjał – Krzysztof Tokarz wraz z przedstawicielami władz miasta i regionu.
Złote Medale rozdane
W części oficjalnej przyznano wyróżnienia w konkursie Złoty Medal. Wzięło w nim udział 119 producentów z branży FMCG, zaś kapituła konkursu oceniła w sumie 153 produkty.
Ogólnopolski Kongres FMCG
Równocześnie z Targami odbył się Kongres: „Dokąd zmierza polski handel?”, który zgromadził ekspertów, liderów opinii oraz kluczowe postacie w polskim handlu, w tym przedstawicieli kierownictw największych koncernów i firm rynku FMCG.
Kongres został zorganizowany przy współpracy pism branżowych: przy współpracy pism branżowych: Poradnik Handlowca, Poradnik Restauratora, Handel, Hurt i Detal i Wiadomości Handlowe oraz firm analitycznych i badawczych: Centrum Monitorowania Rynku, GFK Polonia YouGov, NielsenIQ, a także GWW.
W ramach Kongresu odbyły się prezentacje i debaty o następującej tematyce:
I dnia
11:00 – 11:30 Prezentacja: Fakty i mity dotyczące systemu kaucyjnego, czyli jakie realnie obowiązki czekają handel od stycznia 2025?
12:00 – 12:20 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Powrót popytu czy oko cyklonu. Czy rynek FMCG wraca na ścieżkę wzrostu?
12:25 – 13:25 Debata: Organizacja handlowa po 2 latach kryzysu, ale z czarnym łabędziem za horyzontem. Jak organizacje handlowe odbudowują sprzedaż w 2024?
13:50 – 14:10 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Czym jest dziś mały format zorganizowany dla polskiego konsumenta i jakie potrzeby realizuje?
14:15 – 15:25 Debata: Mały format jako integralna część polskiego krajobrazu handlu detalicznego. Co kontynuować, co zatrzymać a jakie działania rozpocząć
15:40 – 16:00 Prezentacja: Neuro Merchandising: Zwiększanie sprzedaży dzięki zrozumieniu mózgu klienta
16:00 – 16:20 Prezentacja: Optymalizacja doświadczenia zakupowego: klucz do sukcesu w handlu detalicznym
II dnia
10:00 – 10:15 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Jak wspierać i zwiększać sprzedaż produktów mrożonych w handlu tradycyjnym?
10:20 – 11:30 Debata z zaproszonymi gośćmi: Jak wspierać i zwiększać sprzedaż produktów mrożonych w handlu tradycyjnym? – Zbyszko Zalewski, Dyrektor Administracji i Marketingu, Poradnik Handlowca, MODERATOR
11:45 – 12:05 Prezentacja wprowadzająca do debaty
12:10-13:20 Debata z zaproszonymi gośćmi: Czy to koniec konkurowania ceną? Na co zwracają uwagę klienci?
13:35-13:55 Prezentacja wprowadzająca do debaty, Elżbieta Szarejko, Ekspert, CMR
14:00- 15:10 Debata z zaproszonymi gośćmi: Wzrost wolumenowy i co dalej? Jak skorzystać z tego, że Polacy zaczęli kupować więcej?
Podsumowaniem pierwszego dnia targów była uroczysta gala wieczorna, podczas której wręczone zostały statuetki m.in. przez przedstawicieli władz samorządowych w następujących kategoriach: Biznes, Żywność, Medycyna, a także nagrody Złoty Specjał za Produkt Roku, Dynamikę Roku, Najlepsze Stoisko oraz Osobowość Roku.
Lista nagrodzonych:
STATUETKI MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W KATEGORII BIZNES
- TOP MARKA W BIZNESIE: CEDC International
- PARTNER ROKU 2024: Coca‑Cola HBC Polska
- OFERTA TARGOWA: Nestlé Polska
STATUETKI PREZYDENTA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII ŻYWNOŚĆ:
- TOP MARKA W ŻYWNOŚCI: Profi
- PARTNER ROKU 2024: Jacobs Douwe Egberts
- OFERTA TARGOWA: LOBO meble do sklep
STATUETKI ZŁOTY SPECJAŁ
- PRODUKT ROKU: Skyr jogurt pitny typu islandzkiego JAGODA – Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy
- DYNAMIKA SPRZEDAŻY: Grupa Żywiec
- WSPÓŁPRACA 2024: Colian – Dywizja Kulinarno-Napojowa
- PARTNER FLOTOWY: Inter Cars Fleet Services
RANKING KLIENTÓW
Po raz pierwszy wprowadzono ranking klientów realizujących zamówienia targowe. Klienci, którzy uzyskali najlepsze rezultaty sprzedażowe otrzymają 30 atrakcyjnych nagród, wśród których były: tablety, smatphony, czy hulajnogi elektryczne.
LOTERIA TARGOMANIA
Podczas dwóch dni Targów odbywały losowania nagród w ramach loterii Targomania. Łącznie rozlosowano kilkanaście, które trafiły do uczestników targów realizujących zamówienia na stoiskach. Wśród nagród były telewizory, tablety, laptopy, smartwatch’e, rowery czy zestawy nagród.
NAGRODA SPECJALNA
Nagrodą specjalną na targach był voucher do wykorzystania na weekendowy rejs katamaranem lub na zakup wyposażenia do sklepu o wartości 20 tys. złotych – ufundowany przez firmę Carlsberg Polska. Ta wspaniała nagroda trafiła do jednego z klientów obsługiwanych przez GK Specjał – pana Rudolfa Rygola reprezentującego firmę Tomi Markt Sp. z o.o.
NA RZECZ FUNDACJI
Organizatorzy wydarzenia po raz kolejny wsparli Fundację Specjał. W części wieczornej odbyło się przekazanie kwoty 20 tys. na rzecz podopiecznych Fundacji Specjał. Kwota została przekazana jako podsumowanie akcji „Pomagam i żyje aktywnie”. Była to już druga odsłona akcji, w której pracownicy GK Specjał poprzez aktywności fizyczne angażują się w pomoc Fundacji. Uczestnicy przemierzyli łącznie prawie 17 tys. kilometrów w różnych dyscyplinach: biegając, jeżdżąc na rowerze czy spacerując. Ponadto zwieńczeniem wieczornej części oficjalnej była licytacja prac artystów, z której cały dochód również zasili konto Fundacji.
źródło: GK Specjał
oprac.: red.