Przez cały rok 2017 trwała jubileuszowa, X edycja kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, organizowana przez Grupę Muszkieterów. W trakcie akcji przebadano łącznie ponad 8,5 tys. kobiet.
Rak piersi jest wciąż najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet i stanowi aż 22 proc. wszystkich zachorowań. Każdego roku z jego powodu umiera 6 tys. Polek. Jak podaje raport „Rak piersi nie ma metryki” co druga kobieta w Polsce (50,4 proc.) w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem nowotworu. Tylko 16,1 proc. ankietowanych deklaruje regularne samobadanie, mimo świadomości zagrożenia z jakim wiąże się rak piersi.
Chcąc zachęcić Polki do badań i przełamać ich strach, Grupa Muszkieterów już od 10 lat organizuje badania profilaktyczne pod hasłem „Muszkieterowie dla Polek”. W ramach akcji kobiety – szczególnie te w wieku 50-69 lat, należące do grupy największego ryzyka – mogą poddać się bezpłatnemu badaniu oraz skorzystać z porad ekspertów w specjalnych mammobusach odwiedzających wybrane sklepy Intermarché i Bricomarché.
Kampania prowadzona jest co roku w trzech województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. W 2017 r. podczas 197 dni przebadano łącznie 8 574 kobiet w 43 miastach. U 926 z nich wykryto zmianę łagodną, a 240 skierowano na dalszą diagnostykę. Od 10 lat, w ramach tej prospołecznej kampanii przebadanych zostało łącznie ponad 52 tys. Polek.