Wzrost zamówień sieci handlowych na mrożone uszka i pierogi. Święta coraz bliżej.

Aktualności

Wzrost zamówień sieci handlowych na mrożone uszka i pierogi. Święta coraz bliżej.

Do świątecznego szału zakupowego pozostało jeszcze półtorej miesiąca, ale sklepy już szykują się na większe zainteresowanie klientów. Mrożone pierogi i uszka to produkty dostępne w sprzedaży przez cały rok, to szczyt ich sprzedaży przypada zawsze na ostatni kwartał roku. W okresie poza sezonem mrożone pierogi i uszka stanowią około 5-10% oferty mrożonek w sieciach. W listopadzie i grudniu ten odsetek wzrasta do około 15%, a w ostatnich latach nawet do 20%, osiągając swój szczyt w grudniu – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „ANITA”.

Głęboko mrożone pierogi i uszka to dania coraz chętniej kupowane w kwartale poprzedzającym święta.  Sezonową popularność mrożonek od kilku sezonów wyczuwają także sieci handlowe i dyskontowe, zwiększając już od października ilość towaru w zamrażarkach.

Te ruchy cieszą producentów. Tylko w tym roku firma „Anita”, producent mrożonych pierogów i uszek, zanotowała aż 20% wzrost zamówień na ostatni kwartał 2017 w porównaniu z takim samym okresem przed rokiem. Ponad 20% proc. z nich trafiło do „Anity” z sieci handlowych i dyskontowych. Pierwsze zamówienia napłynęły już we wrześniu.

– Z roku na rok sieci zamawiają coraz więcej mrożonych pierogów i uszek, bo sam produkt dobrze się sprzedaje. Zwłaszcza ostatnie lata pod tym względem są szczególnie zwyżkowe. Z jednej strony jest to zasługą polepszenia się jakości produktu i jego niskiej ceny, a tym samym przystępności, z drugiej popularności zakupów przedświątecznych w takich sieciach jak np. Carrefour, Biedronka, Kaufland czy TESCO – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „ANITA

. – W okresie poza sezonem mrożone pierogi i uszka stanowią około 5-10% oferty mrożonek w sieciach. W listopadzie i grudniu ten odsetek wzrasta do około 15%, a w ostatnich latach nawet do 20%, osiągając swój szczyt w grudniu – mówi Mordalski.

Zdaniem Mordalskiego, wpływ na rosnącą sprzedaż ma przede wszystkim wyższa jakość mrożonek, która sprawia, że klient wraca po produkt. – Pierogi, które sprzedają sieci handlowe i dyskontowe mają dziś nie tylko lepiej przygotowane ciasto, często tworzone w oparciu o domowe receptury, ale także więcej bogatszego farszu.  Ten stanowi obecnie do 42% – mówi Mordalski.

Wśród zamówień, jakie w tym roku złożyły sieci najpopularniejsze są pierogi z kapustą i grzybami, przypada na nie aż 20 proc. zamówień, drugie miejsce przypada pierogom z mięsem (18%), trzecie pierogom ruskim. Zainteresowaniem, ale mniejszym niż latem, cieszą się niszowe smaki np. z owocami, szpinakiem i mozzarelą czy serem – podaje firma „Anita”. – Ta struktura zamówień jest dość tradycyjna. Jak co roku o tej porze  dominują pierogi i uszka z kapustą i grzybami. To właśnie ten produkt w okresie przedświątecznym sprzedaje się najlepiej, zarówno pod markami sieci, jak również pod marką własną „Anity” – mówi Mordalski.

Liczba zamówień z sieci handlowych na ten okres pokazuje, że 2017 rok dla tych produktów może być rekordowy pod wieloma względami – zapowiadają producenci.