Z cyklicznych danych M/platform wynika, że obroty w handlu tradycyjnym w Polsce wzrosły w styczniu o 7,6% w skali roku. Do wzrostu w dużej mierze przyczyniły się produkty na wagę, nabiał, alkohole mocne czy kawa.
Jak podaje M/platform, w styczniu br. odwiedzaliśmy sklepy spożywcze z taką samą częstotliwością, jak w roku ubiegłym. Podobny był także koszyk zakupowy, który zawierał średnio 5,3%. W ostatnim miesiącu wzrosła jednak średnia wartość koszyka zakupowego, co również przyczyniło się do wzrostu obrotów w sklepach tradycyjnych.
Do wzrostu przyczyniły się głównie świeże produkty na wagę, takie jak mięsa, wędliny, warzywa, owoce, sery itp. Ich łączna wartość sprzedaży wzrosła rok do roku o ponad 29%. Duży wpływ miał także nabiał (wzrost 8%), alkohole mocne, takie jak likier, whisky, rum itp. (wzrost 7%), kawa, herbata oraz kakao (wzrost 2,3%), a także napoje bezalkoholowe (1,2%). Z kolei spadek odnotowały takie kategorie, jak wyroby tytoniowe (o 4,4%), wódka (5,6%) i piwo (6,2%).
źródło: businessinsider.com.pl