Najnowsze dane dotyczących liczby sklepów stacjonarnych FMCG

Aktualności

Najnowsze dane dotyczących liczby sklepów stacjonarnych FMCG

11 lutego 2022

Z ostatnich danych opublikowanych przez firmę Dun&Bradstreet dotyczących ilości sklepów stacjonarnych w Polsce wynika, że na końcu ubiegłego roku działało w kraju 149 213 sklepów branży FMCG, czyli o 0,18% więcej niż w roku 2020.

Z dokładnych analiz wynika, że 5 na 9 kategorii (sklepy spożywcze z przewagą żywności, sklepy owocowo-warzywne, mięsne, rybne, piekarnie oraz ciastkarnie, sklepy alkoholowe i tytoniowe, stacje paliw, drogerie) odnotowała wzrost. 

Najszybciej przybywa ciastkarni i piekarni. Jest to największy wzrost ze wszystkich sklepów branży FMCG – o 3,26%. Oznacza to, że w ciągu roku otwarto 99 nowych miejsc ukierunkowanych na sprzedaż pieczywa i wypieków (3040 na początku 2021, 3139 na początku 2022 r.).

Zwiększyła się także liczba sklepów owocowo-warzywnych (o 0,95%, co daje 71 sklepów) rybnych (o 0,63%, czyli 8 sklepów) oraz sklepów alkoholowych o 0,85%, co oznacza, że przybyło 41 sklepów.

Przyrost zanotowano również w przypadku drogerii. Pod koniec 2020 (początek 2021 r.) było ich 21 859. Według danych pod koniec 2021 roku (początek 2022 r.) było ich 22 197, co oznacza przyrost o 1,50% (328 placówek). 

Sklepów spożywczych i tych z przewagą żywności w grudniu 2021 r. działało 92 623. Jest to spadek o 0,15%. W analogicznym miesiącu 2020 r. działało ich 92 762 (139 więcej niż obecnie). Zmniejszyła się także liczba sklepów mięsnych (-0,81), sklepów tytoniowych (-1,25%) oraz stacji paliw, sprzedających i niesprzedających art. spożywcze (-0,69%).

Liczba sklepów FMCG (sklepy spożywcze z przewagą żywności, sklepy owocowo-warzywne, mięsne, rybne, piekarnie oraz ciastkarnie, sklepy alkoholowe i tytoniowe, stacje paliw, drogerie) na początku 2021 roku (koniec 2020 r.) wynosiła 148 945. W przeciągu roku zanotowano przyrost o 268 placówek (149 213).

źródło: inf. własna, Dun&Bradstreet