Z raportu przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych oraz firmę EY wynika, że w Polsce na 1 tys. osób przypada niemal 300 mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych. Wskaźnik ten okazuje się lepszy niż w Niemczech, Włoszech czy krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Liderem zestawienia jest Norwegia, w której na tysiąc osób przypada 945,6 mkw. W Wielkiej Brytanii odnotowano wynik 426,9 mkw., we Franci 393,6 mkw., a we Włoszech 267 mkw.
W raporcie mianem „nowoczesnej powierzchni handlowej” określono nie tylko tradycyjne centra handlowe, ale także parki handlowe, pasaże czy szereg lokalizacji przy ulicach handlowych. Na południu Europy, gdzie występuje ciepła aura, więcej osób korzysta ze sklepów przy ulicach handlowych, galerii jest natomiast mniej. Na północy Europy jest odwrotny trend.
W pierwszej części 2018 r. otworzono 13 nowych centrów. Według wyliczeń na koniec bieżącego roku poziom nasycenia polskiego rynku osiągnie poziom 326 mkw. na 1 tys. mieszkańców.
Źródło: Rzeczpospolita
Foto: Pixabay