Oranżada Hellena osiągnęła udziały wartościowe na poziomie 78,6%* w rynku oranżady, co stawia ją na pozycji lidera w tym segmencie. W IV kwartale ubiegłego roku odnotowała wzrost sprzedaży o ok. 30% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Wysoki popyt na oranżadę w miesiącach jesienno-zimowych pozwala prognozować ważną zmianę zachowań konsumenckich.
Rynek oranżady rośnie dynamicznie. Jego udział ilościowy w rynku napojów gazowanych (wykluczając rynek cola) stanowi 24,2%, co oznacza, że już niemal co czwarta butelka napoju kupowanego przez Polaków w tym segmencie to oranżada. Coraz silniej widać też zmianę przyzwyczajeń konsumentów, którzy zaczynają traktować Oranżadę Hellena jako stały element codziennych zakupów. Produkt przestaje mieć charakter sezonowy i zaczyna być doceniany przez kupujących nie tylko latem lecz przez cały rok.
– Wysokie wyniki sprzedaży Oranżady Hellena to efekt przemyślanej strategii i konsekwentnie realizowanych działań marketingowych – wyjaśnia Magdalena Koszela, Senior Brand Manager, Colian Sp. z o.o. – W 2017 r. przeprowadziliśmy, między innymi, świąteczną kampanię reklamową w telewizji z udziałem Oranżadowego Mikołaja i Kuby Wojewódzkiego. To przyczyniło się do fenomenalnego wzrostu sprzedaży Oranżady Hellena o ok. 30% w IV kwartale 2017 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r.– podkreśla Magdalena Koszela.
W 2017 r. Oranżada Hellena odświeżyła wizerunek i grafikę opakowań. Na etykietach i opakowaniach wszystkich produktów pojawiło się charakterystyczne logo w formie kapsla, budzące silne skojarzenia z Oranżadą Hellena. Celem zmiany było unowocześnienie marki i jej wizerunku oraz zwiększenie zainteresowania konsumentów.
Kolejnym etapem rozwoju marki w ostatnim czasie było wprowadzenie do portfolio nowego napoju – czerwonej Oranżady Hellena FIT – odpowiadającego na aktualne trendy i potrzeby klientów. Polacy coraz większą wagę przywiązują do składu kupowanych produktów, dlatego Oranżada Hellena FIT zawiera mniej cukru niż klasyczna oranżada oraz naturalny słodzik – stewię. Dzięki temu nowy napój ma wartość kaloryczną obniżoną aż o 30% w porównaniu do pozostałych oranżad z oferty Helleny.
*Źródło: Colian za Nielsenem, dane na podstawie Panelu Handlu Detalicznego, badanie przeprowadzone na rynku: Cała Polska bez Dyskontów (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, duże sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, średnie sklepy spożywcze, małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe, kioski), w okresie sierpień 2017 – sierpień 2018.