Zysk netto firmy Wawel w trzecim kwartale 2019 r. spadł o 4,3% do 18,3 mln zł. Przychody wzrosły natomiast w tym okresie o 2,6% do 135,8 mln zł.
Zysk operacyjny w trzecim kwartale spadł o 2,4% do 22,4 mln zł. EBITDA spadła o 1% do 29,8 mln zł.
Po trzech kwartałach zysk netto firmy Wawel spadł o 25,2% do 37,1 mln zł. Przychody zmniejszyły się o 2,4% do 375,8 mln zł. Zysk operacyjny spadł z kolei o 26,4% do 44 mln zł.
Koszty sprzedaży wzrosły w tym okresie o 13,8% do 44,4 mln zł, a koszty ogólnego zarządu o 11,1% do 50,6 mln zł. Wawel podał, że zwiększenie wartości kosztów sprzedaży wynika przede wszystkim ze zwiększonych wydatków w zakresie funkcjonowania pionu handlowego obsługującego wszystkie kanały dystrybucji. Natomiast wzrost kosztów ogólnego zarządu wynika w szczególności z intensyfikacji działań marketingowych. Kampanie reklamowe realizowane były w telewizji, radiu, przestrzeni miejskiej (na billboardach) i internecie – ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych, a także w postaci działań PR, licznych eventów i aktywacji konsumenckich w punktach sprzedaży.
Źródło: PAP Biznes