W pierwszym półroczu 2021 Grupa Carrefour na wszystkich rynkach osiągnęła 38,31 mld Euro przychodów. Od 2018 roku Grupa wzmocniła swój bilans i płynność. To ważny atut w obecnych czasach, naznaczonych szybkimi zmianami w handlu detalicznym żywnością i pandemią COVID-19.
Sprzedaż Grupy wzrosła o +3,6% like-for-like w II kwartale. Wtedy stopniowo znoszone były ograniczenia związane z pandemią, zanim w czerwcu szybki rozwój wariantu Delta skłonił do władze do wzmocnienia środków sanitarnych. We Francji przychody w II kwartale 2021 r. wzrosły o +4,7% na bazie LFL (+6,3% LFL w branży spożywczej, -6,5% LFL w branży niespożywczej).
Supermarkety (+7,0% LFL au T2/+11,4% w stosie dwuletnim) utrzymały bardzo dobrą dynamikę i nadal znacznie przewyższała swój kanał porównawczy. Convenience (-3,0% LFL w Q2/+8,4% w zestawieniu dwuletnim) również osiągnęło lepsze wyniki niż kanał benchmarku.
Marża brutto wyniosła 21,4% sprzedaży netto, co oznacza spadek o 39 pb. Ta ewolucja odzwierciedla:
- ewolucję zintegrowanego/franczyzobiorcy mixu,
- inwestycje w konkurencyjność,
- wznowienie działalności promocyjnej, która została praktycznie zatrzymana podczas pierwszej blokady w 2020,
- wznowienie sprzedaży benzyn, które niosą ze sobą niższą marżę,
- oraz zyski z zakupów, które częściowo równoważą wyżej wymienione czynniki.