Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała roczne wyniki finansowe. W 2017 r. producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 1,8 proc. do 334 mln złotych z 328 mln złotych w poprzednim roku.
W 2017 r. Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wzmocniła marki, wprowadziła innowacje zarówno w ofercie produktowej jak i procesach biznesowych oraz zrealizowała skoncentrowany na wartości program komercyjny, utrzymując dyscyplinę kosztową. W rezultacie spółka utrzymała przychody z portfolio premium, zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa (+1.3pp) oraz marżę brutto (+1.6pp) w porównaniu do roku 2016.
– W 2017 r. z powodzeniem wdrożyliśmy strategię budowania wartości i wzmocniliśmy pozycję w najszybciej rosnących na rynku segmentach takich jak: piwne specjalności, radlery oraz piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe. Konsumenci chętniej sięgali po produkty premium i kupowali nasze piwa w kanałach gdzie sprzedaż jest bardziej dochodowa. W efekcie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, podobnie jak marżę i zysk z działalności operacyjnej, pomimo negatywnego wpływu złej pogody w sezonie i związanego z tym spadku sprzedaży oraz przychodów – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupa Żywiec S.A.
W 2017 r. Grupa Żywiec zainwestowała w dalszy rozwój portfolio premium wprowadzając na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, nowy wariant marki Dziki Sad oraz Desperados Nocturno w nowej odsłonie. Firma umacnia pozycję w tym segmencie z 43 proc. udziału w rynku. Udział w firmy w segmencie specjalności to 27 proc., natomiast w segmencie piw smakowych 42 proc. Grupa Żywiec konsekwentnie rozwija także ofertę produktów niskoalkoholowych i bezalkoholowych osiągając ponad 40 proc. udziału dzięki dobrym wynikom sprzedaży nowego wariantu Heineken 3, piwa Żywiec Bezalkoholowe i kontynuacji sukcesów marki Warka Radler.
Sprzedaż piwa w Polsce w 2017 r. była niższa o 3% w porównaniu do roku poprzedniego przede wszystkim z powodu niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie i braku dużych imprez sportowych, które miały pozytywny wpływ na rynek w 2016 r. Ze względu na takie otoczenie rynkowe oraz w wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w najmniej dochodowych kanałach, Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa co oznacza spadek o 3,9 proc. (w 2016 r. 11,7 mln hl).