Wydatki wielkanocne Polaków

Aktualności

Wydatki wielkanocne Polaków

09 kwietnia 2019

Największa grupa Polaków (36% badanych) zamierza w tym roku wydać na organizację wielkanocnego śniadania między 300 a 500 zł, wynika z badania „Wielkanocne wydatki Polaków 2019” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Grupy Kruk. Drugą najliczniejszą grupą są osoby chcące wydać na ten cel do 300 zł. Natomiast około 20% respondentów zamierza zorganizuje Wielkanoc za 500 do 800 zł.

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba osób, których budżet świąteczny kształtuje się na poziomie 500-800 zł zwiększyła się z 17% z 2017 r. do 20,5% w 2019 r. Odwrotną tendencję widać natomiast w grupie osób deklarujących wydatki miedzy 100 a 300 zł – spadek z 30% w 2017 r. do 24% w 2019 r.

W wielkanocnym koszyku znajdą się głównie wędliny, kiełbasy, jaja i pieczywo oraz gotowe wyroby cukiernicze. Połowa ankietowanych zamierza zakupić ponadto artykuły dekoracyjne. 39% respondentów zamierza zakupić drobny prezent dla dzieci.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay