Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2019 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa wydała 255,1 mln zł.
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w lutym wyniosły 44% (422,4 mln zł) spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (27%, 255,1 mln zł). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11%, 102,9 mln zł), za nią finanse (10%, 94,9 mln zł) i telekomunikacja (8%, 82,4 mln zł).
W lutym 2019 r. największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył ponad 45 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych.
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (30%), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się hipermarkety (7%), sklepy typu convenience (5%), drogerie i perfumerie (4%).