Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa w minionym roku wydała łącznie 4,2 mld zł na reklamy.
Według danych IMM, w 2018 r. największy budżet na reklamy w mediach przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki miały 35% spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa, jednak różnica była nieznaczna i nie wpłynęła na udział procentowy (także 35%). Pozostałe branże zanotowały po 10%.
W 2018 r. wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 4 mld 215 mln na promocję w telewizji, prasie i radio. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która przeznaczyła na reklamę 4 mln złotych mniej – 4,211 mln. Sumy te znacznie przekraczają budżety pozostałych branż, które w skali roku przekroczyły jeden miliard złotych każda.
Sektor handlowy zarezerwował najwyższe kwoty do zainwestowania w sezonie przedświątecznym (w IV kwartale wydatki wyniosły 1,2 mld zł).
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (28%) i dyskontów (26%), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się hipermarkety (6%) oraz drogerie i perfumerie (5%).
Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów