Wydatki Polaków na świąteczne słodycze

Aktualności

Wydatki Polaków na świąteczne słodycze

Święta to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych dla producentów słodyczy. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi, większość konsumentów (69%) wyda na bożonarodzeniowe słodycze przynajmniej tyle samo co w ubiegłym roku, a blisko co piąty badany (18%) planuje na słodkie prezenty przeznaczyć więcej.

Słodycze to nieodzowny element każdego świętowania – potwierdzają to odpowiedzi Polaków. Zdecydowana większość badanych (94%) wręcza je jako dodatek do bożonarodzeniowych prezentów. Często też słodycze stanowią prezent sam w sobie: 8 na 10 osób daje słodkości jako główny element niespodzianki dla bliskich, z czego 13% robi to zawsze, a 40% – często. Blisko co piąta ankietowana osoba nigdy jednak nie ogranicza się do samych słodyczy pod choinką.

Jak pokazują deklaracje respondentów, w tym roku Polacy najczęściej planują na świąteczne prezenty przeznaczyć między 201 a 400 zł – taką kwotę przewidziało 33,5% ankietowanych. Upominki o łącznej wartości powyżej 200 zł zaplanowało prawie 72% Polaków. Co ciekawe, powyżej tej średniej uplasowały się kobiety (77%), które wydają się hojniejsze niż panowie, wśród których odsetek wyniósł mniej – 66%.

Foto: Pixabay.com