Wybrano prospołeczne sieci handlowe roku

Detal/Hurt

Wybrano prospołeczne sieci handlowe roku

07 października 2020

Lidl, Kaufland, Żabka, Selgros, Rossmann i Dino, to według konsumentów najbardziej prospołeczne marki handlowe z branży FMCG w kraju. Nagroda w ich imieniu została przyznana w ramach jednej z czterech kategorii I edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. Ubiegłoroczną aktywność 84 sieci oceniło przeszło 80 tys. Polaków, wydając łącznie we wszystkich kategoriach ponad 3 mln opinii.

W kategorii „Prospołeczna Sieć Roku” konsumenci wybrali, która sieć handlowa w ubiegłym roku wykazywała najbardziej przyjazne podejście do klientów i prezentowała dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Ankietowani zwracali uwagę też na to, czy dany podmiot prowadził działania wspierające swoich interesariuszy, związane m.in. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Odpowiedzi 80 tys. konsumentów były zbierane i analizowane przez ponad pół roku.

W grupie dyskontów Polacy najbardziej ufają w tej kwestii Lidlowi. –Zamierzamy dalej pracować w ramach strategii Reset Plastic, ograniczającej zużycie plastiku. Nasz kolejny projekt będzie dotyczył produktów kosmetycznych marek własnych wolnych od mikroplastiku – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications w Lidl Polska.

Z kolei w grupie supermarketów Polacy docenili Dino. Konsumenci zauważyli, że sieć działa blisko lokalnej społeczności. Do tego ankietowani wskazywali, że rozwija swoje placówki w mniejszych miejscowościach i na obrzeżach dużych miast.

Wśród hipermarketów najwyższe uznanie zdobył Kaufland. – Zgodnie z hasłem „Zróbmy to razem” zachęcamy do wspólnych działań wszystkich interesariuszy. Przeciwdziałamy marnowaniu żywności i redukujemy zużycie plastiku. Podejmujemy również inicjatywy z myślą o najmłodszych, np. „Stołówka z klasą” i „Eko od dziecka” – wymienia Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka. Jak informuje sieć, jej sklepy funkcjonują w bliskich relacjach z lokalnymi społecznościami. Tylko w ub.r. przeznaczyły na ich wsparcie łącznie prawie 7 mln zł. Ponadto sieć pomaga młodym ludziom, m.in. poprzez program „Bezpieczny Staż”, ale też oferując stypendia najzdolniejszym dzieciom swoich franczyzobiorców, współpracowników oraz pracowników.

Największą uwagę Polaków w grupie cash&carry zwrócił Selgros. Zdaniem konsumentów, głównym wyróżnikiem tej sieci jest lokalność działań. Zauważona została również aktywność proekologiczna.

Wśród drogerii pierwsze miejsce zajął Rossmann. – Fakt, że konsumenci dostrzegają nasze prospołeczne podejście pokazuje, że nasza komunikacja z klientami idealnie trafia w punkt – stwierdza Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann.

Organizatorem programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” jest Grupa Blix, będąca operatorem aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. Blix, Zdrowe Zakupy i Qpony).