Od momentu pojawienia się na polskim rynku, Wyborowa Pernod Ricard cieszy się uznaniem wśród pracowników. Z uwagi na złożoną strukturę, niezbędne okazało się zidentyfikowanie obszarów, które stanowiły atut w porównaniu z innymi firmami, oraz tych, w których możliwa była dalsza poprawa. Rozpoczęły się prace nad długofalową strategią komunikacji wewnętrznej oraz działań employer brandingowych.
– Jestem przekonana, że działania, które rozpoczęliśmy wykorzystają pełen potencjał organizacji. Rozpoczęliśmy od zdiagnozowania silnych stron naszej organizacji i rozmów z pracownikami. Skonfrontowaliśmy to również z globalną strategią Grupy Pernod Ricard. Udało nam się wypracować plan działania, który angażuje pracowników z różnych działów firmy oraz Zarząd – mówi Izabela Nowikowska, Dyrektor HR, Członek Zarządu w Wyborowa Pernod Ricard.
Podstawą planowania działań były pogłębione wywiady z pracownikami, które pozwoliły zidentyfikować obszary, które z jednej strony są odbiciem wartości firmy, z drugiej są osadzone jak najbliżej realiów biznesowych. Swoje odzwierciedlenie znajduje w strategii przede wszystkim premiumizacja. To określenie, tak często stosowane w aspekcie biznesowym, dla firmy oznacza nie tylko pracę z markami z segmentu premium, ale również doskonałe warunki pracy w gronie profesjonalistów. Ważny jest także duch przedsiębiorczości – coś, co pozwala ludziom realnie wprowadzać w życie swoje pomysły i odnosić sukcesy. Globalny zasięg, lokalny wymiar – to po pierwsze praca w międzynarodowym środowisku, z rozpoznawalnymi markami, możliwość prezentacji swoich pomysłów na globalnej arenie, przy jednoczesnym wkładzie w budowanie rynku w Polsce i jego dalszego rozwoju. Perspektywiczne oraz komfortowe miejsce pracy – możliwość realizowania się na różnych płaszczyznach, udział w ciekawych projektach w kraju i za granicą, ale także stabilność zatrudnienia.
Dzięki takiemu podejściu firmy do pracowników udało się zbudować stabilny i zgrany zespół, stąd rekrutacja na nowe stanowiska odbywa się stosunkowo rzadko. Jeżeli już firma rozpoczyna rekrutację zewnętrzną, to ma ona charakter elitarny i istotne jest by dotrzeć do osob, które spełniają określone wymagania. Ważne jest także, aby potencjalni kandydaci zgłaszali swoje aplikacje z wyboru, nie przypadku.
Jednym z przejawów realizacji nowej strategii EB są filmy rekrutacyjne. To innowacyjne narzędzie EB na polskim rynku, którego celem jest nie tylko zaprezentowanie ogłoszenia o pracę w atrakcyjny i przyciągający uwagę sposób, ale także pokazanie firmy od tzw. kuchni – jej atmosfery, ludzi, wydarzeń specjalnych. Filmiki są kilkunastosekundowe, dynamiczne i zawierają wypowiedzi Członków Zarządu, którzy są szeroko zaangażowani w budowanie startegii EB. Dodatkowo, Wyborowa Pernod Ricard stworzyła profil firmowy w serwisie Facebook oraz unowocześniła zakładkę „kariera“ na stronie internetowej.