W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t we wrześniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 4166 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów ze spadkiem o 21,6% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu, w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost 17,3% związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów. Wrzesień był nie tylko gorszy niż rok wcześniej ale także gorszy od miesiąca poprzedniego o 31,8%. Wrześniowe rejestracje praktycznie nieustannie rosły od 2013 r. teraz obniżyły się do poziomu osiągniętego w 2014 r. (4049szt.).
Od początku roku zarejestrowano 51 068 nowe samochody dostawcze do 3,5 t., co przekłada się już tylko na 5% wzrost w skali roku.
We wrześniu 2019 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem był Ford. Nabywcy zarejestrowali 687 szt. samochodów tej marki tj. o 3 szt. mniej i -0,4%rok do roku i wobec 588 szt. miesiąc wcześniej (+16,8% miesiąc do miesiąca). Udział Forda w rynku wyniósł 16,5%. Drugi w ostatnim miesiącu był Fiat (622 szt.; -23,1%), trzecie Renault (562 szt. -37,6%). Za nim na czwartej pozycji uplasował się Mercedes-Benz (488 szt. +43,1%) – jedyna marka z pierwszej piątki notująca wzrost w stosunku do września ub. roku. Pierwszą piątkę zamknął Peugeot (364 szt.; -12,3%), a dopiero za nim Volkswagen ( 310 szt. -54,3%). W ogólnym rankingu modeli, we wrześniu br. na pierwszym miejscu zaskakująco –Mercedes Sprinter (412 szt.), drugi Renault Master (409), za nim Fiat Ducato (307 szt.) i Ford Transit (241). Pierwszą piątkę zamknął Peugeot Boxer 231 szt. a drugą otworzyło Iveco Daily (223 szt.).
Źródło: PZPM
Foto: iStock.com