“Sake Viva” to akcja ogłoszona przez japoński fiskus, mająca na celu zwiększenie sprzedaży alkoholu. Jak się okazuje, młodsze pokolenia Japończyków piją mniej niż ich rodzice, dlatego osoby w wieku od 20 do 39 lat mogą wziąć udział w konkursie i podzielić się pomysłami biznesowymi na pobudzenie zainteresowania alkoholem wśród rówieśników. Projekty mogą dotyczyć japońskich sake i shochu, a także whisky, piwa czy wina.
Z ostatnich danych japońskiego fiskusa wynika, że w 2020 roku Japończycy pili mniej alkoholu niż w 1995 roku. Wskaźnik spadł 100 do 75 l rocznie na osobę. W dół poszybowały także wpływy z akcyzy. Jak podaje “The Japan Times” w 1980 roku podatek ten stanowił 5% łącznych przychodów budżetu, a w 2020 roku — tylko 1,7%.
źródło: businessinsider.com.pl
Przeczytaj także: B. Stodółka: Każdy sklep traktujemy indywidualnie