Wpływy z akcyzy w Japonii spadły. Fiskus zachęca do picia alkoholu

Aktualności

Wpływy z akcyzy w Japonii spadły. Fiskus zachęca do picia alkoholu

19 sierpnia 2022

“Sake Viva” to akcja ogłoszona przez japoński fiskus, mająca na celu zwiększenie sprzedaży alkoholu. Jak się okazuje, młodsze pokolenia Japończyków piją mniej niż ich rodzice, dlatego osoby w wieku od 20 do 39 lat mogą wziąć udział w konkursie i podzielić się pomysłami biznesowymi na pobudzenie zainteresowania alkoholem wśród rówieśników. Projekty mogą dotyczyć japońskich sake i shochu, a także whisky, piwa czy wina.

Z ostatnich danych japońskiego fiskusa wynika, że w 2020 roku Japończycy pili mniej alkoholu niż w 1995 roku. Wskaźnik spadł 100 do 75 l rocznie na osobę. W dół poszybowały także wpływy z akcyzy. Jak podaje “The Japan Times” w 1980 roku podatek ten stanowił 5% łącznych przychodów budżetu, a w 2020 roku — tylko 1,7%.

źródło: businessinsider.com.pl

Przeczytaj także: B. Stodółka: Każdy sklep traktujemy indywidualnie