WorldFood Warsaw – osładzamy biznes

Aktualności

WorldFood Warsaw – osładzamy biznes

17 lutego 2015

Rynek słodyczy w Polsce wciąż rośnie. W 2013 r. wyeksportowaliśmy wyroby czekoladowo-cukiernicze za ponad 6,3 mld zł.

Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla polskiej gospodarki, z wciąż wzrastającym wolumenem produkcji i sprzedaży zagranicznej. Głównymi kierunkami eksportowymi dla wyrobów Polski są kraje Unii Europejskiej, ale także USA czy państwa arabskie. Coraz więcej naszych producentów stara się podbijać także rynki krajów afrykańskich.

Światowa popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.

– Polski przemysł czekoladowo – cukierniczy eksportuje rocznie ponad 400 tys. ton wyrobów o wartości około 1,5 mld €. Nasze słodycze eksportowane są do ponad 60 krajów świata. Główne kierunki eksportu to kraje Unii Europejskiej  (70% eksportu) oraz Ameryka Płn. i Bliski Wschód. Perspektywicznie uważamy, że największy potencjał rozwojowy mają kraje Azji i Ameryki Płd. i dlatego będziemy koncentrować się głównie na tych kierunkach – informuje Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco, które jest partnerem merytorycznym targów WorldFood Warsaw.

Ogromny potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas II edycji targów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 14-16 kwietnia w Warszawie. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek.

– Podczas II edycji targów WorldFood Warsaw producenci słodyczy i przekąsek będą mogli wziąć udział w bogatym programie merytorycznym obfitującym w dyskusje na temat perspektywicznych rynków eksportowych. Poza tym oferujemy możliwość przeprowadzenia szeregu rozmów z przedstawicielami sieci handlowych czy też z zagranicznymi partnerami biznesowymi – przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów.

Więcej informacji: www.worldfood.pl