„Poradnik Handlowca”: Na które warianty wód mineralnych na przykładzie waszej marki Jurajska stawiają obecnie konsumenci?
Wojciech Kosmalski: Woda mineralna jest najlepszym napojem chłodzącym i orzeźwiającym, przy czym wybór jej rodzaju jest podyktowany bieżącymi preferencjami konsumenckimi. Będąc wodą średniozmineralizowaną o niskiej zawartości sodu, Jurajska jest smaczna, zatem odpowiednia do codziennego spożywania dla każdego, bez względu na wiek; zarówno podczas rodzinnych spotkań przy stole, jak i chwil spędzanych aktywnie. Nasi klienci swoich wyborów dokonują ze wskazaniem na wersję niegazowaną, jednocześnie wiedzą, że obecny w wodzie gazowanej dwutlenek węgla nie stanowi zagrożenia dla osób dorosłych i mają do swojej dyspozycji dwa warianty Jurajskiej gazowanej, w tym wersję o obniżonej zawartości CO2.
Czy obserwowany jest powrót do popularnych przed laty opakowań szklanych?
Woda w szklanych butelkach coraz częściej gości na rodzinnych stołach i jest kupowana przez konsumentów świadomych jej przewag smakowych, a także celebrujących chwile z rodziną. Jurajską w elegancko wyglądającej butelce szklanej o pojemności 1 litra stworzyliśmy z myślą o klientach wybierających napoje z segmentu premium i z satysfakcją obserwujemy coraz większe powodzenie tego produktu. Potwierdza to tezę, że konsumenci wybierają nie tylko produkty o pozytywnym wpływie na ich zdrowie, ale również takie, które posiadają wysokie walory smakowe oraz estetycznie prezentują się na stole podczas chwil spędzanych z rodziną. Woda w szkle smakuje najlepiej dlatego, że jej opakowanie jest materiałem chemicznie obojętnym, niewpływającym na „posmaki”, jak to jest np. w przypadku aluminium. Poza tym szkło nie przepuszcza powietrza, które może pogarszać smak wody. Oprócz tego, jakie konsumenci mają upodobania względem opakowania produktu, wybierając butelkę plastikową czy szklaną – znaczenie ma to, że sięgamy po naturalną wodę mineralną, która jest najzdrowszym sposobem gaszenia pragnienia.
Firma Jurajska w ofercie ma wodę mineralną dla dzieci. W jaki sposób przekonujecie do niej najmłodszych konsumentów, którzy mają w zasięgu słodzone napoje?
Jurajską Junior ABC wprowadziliśmy latem ubiegłego roku, jako jedną z niewielu dostępnych na rynku wód mineralnych przeznaczonych dla dzieci, zachęcając tym samym rodziców do wybierania czystej wody, jako najzdrowszego sposobu nawadniania swoich pociech. Produkt został wprowadzony na rynek we współpracy z TVP ABC – na etykietach umieściliśmy znane i lubiane przez najmłodszych literki telewizyjnego alfabetu – bohaterów edukacyjnych programów dziecięcego kanału telewizji publicznej. Nasz produkt ma wspierać rozwój i zdrowie dzieci, m.in. w wieku szkolnym, dlatego Jurajska objęła patronat nad inicjatywą „Zdrowie po dzwonku”, która nagłaśnia ideę zdrowego żywienia najmłodszych i edukuje rodziców, jak ją realizować w praktyce. Poprzez naszą akcję chcemy zaznaczyć, jak ważne są minerały w codziennej diecie dziecka oraz to, by dokonywać świadomych wyborów przy półce sklepowej. Proponujemy nie tylko odpowiednie nawodnienie organizmu, ale wartość dodaną, którą są składniki mineralne niezbędne dla właściwego rozwoju.
Dziękujemy za rozmowę.