„Poradnik Handlowca”: W jakim stopniu kategoria płatków śniadaniowych podlega najnowszym trendom dotyczącym zdrowego modelu odżywiania i jak Państwa firma produkująca płatki śniadaniowe Nestlé dostosowuje swą ofertę do zmieniających się oczekiwań konsumentów?
Wojciech B. Sobieszak: Płatki śniadaniowe, które są elementem dobrego śniadania, powinny dostarczyć zarówno energii, ale również mikroelementów i witamin. Ważne jest, aby energia była uwalniana stopniowo, stąd nasza troska, by płatki Nestlé zawierały jak najwięcej pełnego ziarna. Pełnoziarniste płatki śniadaniowe Nestlé to m.in. błonnik spowalniający uwalnianie energii ze zbóż, z których powstają płatki. Pełne ziarno to także gwarancja, że nie tracimy całego bogactwa składników zawartych w zbożach. Nasze starania idą również w tym kierunku, by redukować w składzie płatków ilość cukru oraz soli, które spożywane w nadmiarze mogą niekorzystnie wpływać na nasz organizm. Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje, by maksymalnie 10% energii dostarczanej organizmowi w ciągu dnia pochodziło z cukrów prostych. Wiosną zaoferowaliśmy naszym konsumentom płatki Nestlé Fitness ze zredukowaną o 1/3 ilością cukrów. W tym roku wprowadzimy też nowy produkt, który pomoże utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu we krwi.
Większość marek płatków śniadaniowych Nestlé dedykowana jest dzieciom. Oprócz pozytywnej opinii Centrum Zdrowia Dziecka, na jakie jeszcze aspekty zwracają uwagę rodzice dzieci przy zakupie płatków?
Oferta dla najmłodszych jest rzeczywiście najszersza, tak jeśli chodzi o smaki, jak i wielość marek. W naszym portfolio mamy jednak również produkty dla dorosłych, jak choćby linia Nestlé Fitness czy płatki dla całej rodziny – bezglutenowe Nestlé Corn Flakes. Są też produkty typu muesli oraz płatki dla młodzieży Nestlé Lion. Osoby kupujące płatki śniadaniowe wybierają przede wszystkim produkty, które darzą zaufaniem. Chodzi tu zarówno o gwarancję smaku, jakości i odpowiedniego składu. Cena nie ma aż tak istotnego znaczenia. W przypadku rodziców kupujących płatki dla swoich dzieci dochodzi jeszcze troska o to, by dziecko ze smakiem i chętnie zjadło śniadanie, które daje energię na cały pracowity poranek malucha czy to w szkole, czy podczas wakacji. Rodzice zwracają też uwagę na skład produktu oraz atrakcyjność opakowania, dostępne promocje, zabawki dodawane do produktów. Chętnie sięgają także po opakowania większe, racjonalizując swe wydatki. Śniadanie to ważna chwila w życiu każdej rodziny. Chcemy, by był to radosny moment w życiu naszych konsumentów, chcemy sprawiać, by ich śniadania były coraz lepsze.
Płatki śniadaniowe to nie tylko podstawa pożywnego wartościowego śniadania. To także jeden z produktów zapewniający szczególnie kobietom dbałość o szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie. Jaką rolę w propagowaniu tych wartości odgrywa linia płatków Nestlé Fitness?
Kluczem do sukcesu w utrzymaniu świetnej sylwetki zawsze jest zbilansowana dieta połączona z aktywnością fizyczną. Taki jest główny przekaz, jaki kierujemy do konsumentek płatków śniadaniowych Nestlé Fitness. Nieustannie pracujemy nad tym, by profil żywieniowy oferowanych płatków jak najbardziej odpowiadał potrzebom naszych konsumentów. Stąd na przykład nasze duże zaangażowanie we wprowadzanie innowacji polegających na redukcji cukru w płatkach Nestlé Fitness. Na świecie, ale również w Polsce pojawił się trend na dietę bezglutenową. Część osób musi ją stosować z przyczyn zdrowotnych, ale jest też spora grupa ludzi, którzy dobrowolnie rezygnują z produktów zawierających gluten. W ubiegłym roku – po dość kosztownych inwestycjach w wydzielenie linii produkcyjnej do wytwarzania wyrobów bezglutenowych ‑ wprowadziliśmy Nestlé Corn Flakes bez glutenu. Płatki Corn Flakes w Polsce zawsze cieszyły się znakomitym powodzeniem. Obecnie płatki te biją rekordy popularności! Koniecznie muszą być obecne w każdym, najmniejszym nawet sklepie. Konsumenci je po prostu uwielbiają! Cieszy nas to i motywuje do coraz lepszej pracy nad jeszcze zdrowszymi, jeszcze smaczniejszymi płatkami śniadaniowymi, które trafią na stoły w całej Polsce.
Dziękujemy za rozmowę.