Polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość kupowanych produktów. Trend ten potwierdzają dane dotyczące importu whisky single malt, który wzrósł w I połowie 2018 r. o 35% w ujęciu ilościowym i o 32% w ujęciu wartościowym. W kolejnych latach, według szacunków ekspertów, segment ten może rozwijać się równie dynamicznie.
W pierwszej części roku import tańszej whisky, typu blend spadł ilościowo o 10%, a wartościowo o 1,29%. Co w jeszcze większym stopniu ukazuje tendencję rynkową. Cena przestała być kluczowym kryterium wyboru whisky.
Jak twierdzi Jarosław Bussa, organizator festiwalu Whisky Live Warsaw, spożycie whisky w Polsce jest wysokie i w 2017 r. wyniosło ok. 10% całej konsumpcji alkoholu wysokoprocentowego, choć wódka nadal stanowi blisko 80%.
Polska zajmuje obecnie 15. miejsce w skali świata, z importem na poziomie 814 tys. kartonów. Szacunki ekspertów wskazują, jednak że udział whisky wzrośnie do ok. 14% w 2022 r., a odbędzie się to kosztem wódki, której udział spadnie do 75%. W ujęciu ilościowym whisky zanotuje skok do ok. 4,5 mln kartonów.
Źródło: money.pl
Foto: Pixabay