Według raportu przygotowanego na zlecenie firmy FRoSTA, Polacy wybierając ryby głównie zwracają uwagę na gatunek (55%). W produktach gotowych decyduje jakość mięsa. Analizując wyznaczniki zakupów, do niedawna najważniejszym była cena. Obecnie jest ona na piątym miejscu pośród kryteriów. Po gatunku klienci zwracają uwagę na zaufanie do marki ( 43%). Dla wybierających produkty przetworzone, największe znaczenie ma jakość mięsa w danym produkcie, zdecydowanie zamiast mielonego mięsa wybór pada na całe płaty. Taki wybór deklaruje 42% badanych. W następnej kolejności znajduje się pochodzenie ryby ( 38%). Kolejnym wyznacznikiem jest cena, a po niej: dobre doświadczenia z innymi produktami marki ( 34%), wielkość opakowania ( 29%), informacje o składzie produktu ( 28%) oraz sposób przygotowania ( 26%).
Przeprowadzone badania wykazują, że ponad połowa badanych kupuje ryby z myślą o najbliższym posiłku, 36% respondentów robi zapasy. Polacy przyrządzając rybę najczęściej ją smażą, w drugiej kolejności pieką.