Wartość koszyka wielkanocnego wyższa niż w 2021 roku

Detal/Hurt

Wartość koszyka wielkanocnego wyższa niż w 2021 roku

Z najnowszego badania M/platform wynika, że Polacy na wielkanocne zakupy przeznaczyli więcej pieniędzy niż w 2021 roku. Analiza danych z paragonów wskazuje, że za produkty znajdujące się w wielkanocnym koszyku w bieżącym roku zapłaciliśmy o 27% więcej. 

Cena wielu produktów spożywczych, z których składał się koszyk wielkanocny była wyższa nawet o 20%. Najbardziej zdrożało masło, bo aż o 64% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz olej, za który zapłaciliśmy 62% więcej. 

– Porównując tygodnie przedświąteczne w 2022 i 2021, obserwujemy znaczący wzrost obrotów, bo o 16 proc., przy średnim tygodniowym wzroście wartości koszyka o 10%. Dodatkowo obroty zwiększone są liczbą samych wizyt o 5%. – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych w M/analytics. – Aby lepiej zrozumieć wagę wzrostu, warto dodać, że przy liczbie 7,5 tys. sklepów taki wzrost to prawie 790 tys. więcej wizyt. Tutaj wpływ może mieć zwiększona liczba kupujących w Polsce, związana z ponad 2 mln. obecnością mieszkańców Ukrainy, ale także sam charakter zakupów, często uzupełniających – kontynuuje. 

źródło: Rzeczpospolita