W Niemczech supermarkety przed dyskontami

Aktualności

W Niemczech supermarkety przed dyskontami

Z analizy Towarzystwa Badań nad Konsumpcją (GfK) wynika, że w 2019 r. pod względem obrotów supermarkety wyprzedziły sklepy dyskontowe. Związane jest to ze wzrostem realnych płac w Niemczech oraz zmianami preferencji zakupowych klientów.

Edeka, Rewe oraz pozostałe sieci supermarketów zwiększyły w 2019 r. swoje obroty o około 3%. Tymczasem wyniki sieci dyskontowych, jak Aldi czy Lidl polepszyły się tylko o 0,9%. Jedną z głównych przyczyn takich wyników jest wzrost płac realnych w Niemczech. 43% ankietowanych przyznało, że „w zasadzie może sobie pozwolić na wszystko”. Dziesięć lat wcześniej takiej odpowiedzi udzieliło tylko 29% respondentów. Na przestrzeni lat zmieniły się również priorytety zakupowe. Najwięcej, bo aż 55% klientów zwraca podczas wykonywania zakupów uwagę przede wszystkim na jakość produktów. Ceną kieruje się z kolei 45% ankietowanych. Podkreślono, że w 2009 r. trend wyglądał odwrotnie. W komentarzu do badań analitycy GfK przyznają, że niemieccy nabywcy kupują teraz mniej tanich artykułów konsumpcyjnych i coraz częściej i chętniej sięgają po produkty wyższej jakości.

Źródło: biznes.interia.pl za Deutsche Welle

Udostępnij artykuł