W 2013 roku sieć Biedronka, pomimo trudnego otoczenia rynkowego, kontynuowała umacnianie wiodącej pozycji na polskim rynku detalicznym. W lipcu rozpoczęto specjalne akcje dla klientów, uzupełniające ofertę codziennie niskich cen o dodatkowe obniżki na wybrane produkty lub na całe kategorie w ramach kampanii specjalnych rabatów cenowych. Obok wzmocnienia komunikacji cenowej, sieć inwestowała też w rozwój oferty i rozwiązania zwiększające wygodę zakupów. Obecnie kontynuowany jest proces wyposażania placówek Biedronka w piece do wypieku pieczywa. Na koniec 2013 roku piece działały w blisko 1700 sklepach. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, 21 października 2013 r. w sklepach Biedronka uruchomiony został system płatności mobilnych. Od momentu ich wdrożenia do końca 2013 r. w sklepach Biedronka dokonano ponad 100 tys. transakcji mobilnych, a przez trzy miesiące ponad 150 tys.
Polska pozostaje dla Grupy Jerónimo Martins głównym priorytetem inwestycyjnym. W 2013 roku nakłady inwestycyjne Grupy w Polsce wyniosły 1,7 mld złotych, co stanowiło 74% całości inwestycji Grupy. Zaangażowanie finansowe w Polsce pozwoliło m.in. na uruchomienie 280 nowych placówek oraz dwóch centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Centrum w Gdańsku stało się pierwszym centrum sieci Biedronka przeznaczonym do obsługi aglomeracji miejskiej, czemu służy m.in. dedykowana flota transportowa, spełniająca rygorystyczne normy PIEK dotyczące poziomu hałasu. W ubiegłym roku powstały również dwa sklepy sieci Biedronka w nowym formacie architektonicznym.
– Sytuacja makroekonomiczna nie sprzyja rozwojowi, pomimo tego kolejny rok z rzędu sieć Biedronka odnotowała dynamiczny wzrost. Szczególnie satysfakcjonująca jest dla nas stale rosnąca liczba wizyt klientów, która w ubiegłym roku przekroczyła 1,2 miliarda. To dowód na to, że Polacy darzą nas zaufaniem, które staramy się odwzajemniać codzienną pracą nad zapewnieniem oferty wysokiej jakości produktów w niskich cenach oraz bycia jak najbliżej naszych klientów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Firma Jeronimo Martins Polska pozostaje największym prywatnym pracodawcą w Polsce. W ubiegłym roku sieć stworzyła 7 tys. nowych miejsc pracy i zatrudnia obecnie ponad 47 tys. osób.
Sieć Biedronka podtrzymuje plany rozwoju zakładające otwarcie 3000 placówek do 2015. Na koniec roku 2013 liczyła 2393 placówki, a w roku 2014 planowane jest uruchomienie ok. 300 kolejnych. Jeronimo Martins Polska planuje również zwiększenie obecności sklepów Biedronka w dużych aglomeracjach. Do sieci logistycznej dołączą 3 nowe centra dystrybucyjne – jedno z nich otwarte zostało 4 lutego 2014 r. w Modlnicy pod Krakowem. W 2014 roku Grupa Jerónimo Martins planuje inwestycje rzędu 600 – 800 mln euro. Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka są planowane na poziomie ok. 2,1 mld zł.