Polska Izba Handlu wraz z innym realizatorami kontynuuje proces upowszechniania Projektu Kobiety 50+ Talenty Wiedzy. Podczas konferencji prasowej 10 marca br. w Warszawie zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie w zakresie zarządzania personelem dedykowane przedsiębiorstwom handlowym sektora MSP.
Projekt ma na celu utrzymanie aktywności zawodowej i nadanie nowych kompetencji kobietom powyżej 50 roku życia zatrudnionym w sektorze handlu, wyłanianie spośród nich Talentów Wiedzy. Efektem jest utrzymanie wiedzy praktycznej w firmie – wykorzystanie potencjału tej grupy oraz traktowanie jej jako inkubatory wiedzy. Talenty Wiedzy po odpowiednim przygotowaniu mają rozwijać różnorakie kompetencje u innych współpracowników.
Firmy sektora handlu nie do końca zdają sobie sprawę, jakie wyzwania niesie ze sobą gospodarka oparta na wiedzy. Wiedza i doświadczenie szeregowych pracowników handlu, mogą stać się istotnym źródłem konkurencyjności w stosunku do super i hipermarketów oraz dyskontów. Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, budowa marki, budowanie relacji klient – pracownik, bezpośredni kontakt sprzedawca – klient może być przewagą konkurencyjną sektora MSP.
Rozwiązania te z założenia mają być wprowadzone w sposób nieformalny, wynikający z relacji międzyludzkich. Ma to opierać się nie na ustalaniu procedur, a na budowaniu porozumienia pomiędzy współpracownikami z różnych grup wiekowych – budowaniu nieformalnych relacji międzyludzkich. Narzędzia te mają na celu rozwój dialogu międzypokoleniowego. Kobiety 50+ będą dążyć do pozostania w organizacjach je zatrudniających, a młodzi pracownicy mogą korzystać z ich wiedzy zdobywanej przez lata.