LinkedIn, popularny portal społecznościowy umożliwiający nawiązywanie kontaktów biznesowych, opublikował drugą edycję rankingu najbardziej pożądanych pracodawców na świecie. Unilever zajął w nim trzecie miejsce, wyprzedzając tym samym pozostałe koncerny z branży FMCG. To kolejne wyróżnienie firmy w tej kategorii w ostatnich miesiącach.
Zestawienie powstało na podstawie analiz aktywności użytkowników serwisu z całego świata. Analitycy LinkedIn rozpatrzyli ponad 25 mld interakcji pomiędzy pracownikami a firmami, sprawdzając m.in. którym pracodawcom udało się przyciągnąć na swoje profile najwięcej Internautów. W ten sposób powstała druga już edycja listy „2013 Most InDemand Employers”, która ogłoszona została podczas konferencji Talent Connect 2013 w Las Vegas.
Unilever to jedyny reprezentant branży FMCG w pierwszej trójce rankingu. Miejsca pierwsze i drugie zajęli giganci technologiczni – Google oraz Apple. Tegoroczny wynik jest również awansem o dwie pozycje w porównaniu do zeszłorocznej edycji, w której Unilever zajął piąte miejsce.
Wysoka lokata w zestawieniu przygotowanym przez LinkedIn to kolejne w ostatnich miesiącach wyróżnienie dla koncernu Unilever. W grudniu 2013 roku firma otrzymała tytuł „Najbardziej pożądanego pracodawcy 2013 roku” w badaniu firmy rekrutacyjnej Antal International. Ponadto koncern zajął pierwsze miejsce w kategorii HR w polskim rankingu najlepszych pracodawców 2013 r. w opinii polskiej kadry zarządzającej, stworzonym przez Hays Poland oraz „Harvard Business Review Polska”.