Do 2025 r. Unilever wyeliminuje z produkcji ponad 100 000 ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje.
Unilever realizuje swoje zobowiązanie, którym jest dążenie, by do 2025 r. wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Ponadto co najmniej 25% tworzyw sztucznych wykorzystywanych do produkcji opakowań będzie pochodzić z recyklingu.
Zobowiązanie wymaga od firmy także zaangażowania się w procesy odpowiedniego gromadzenia i przetwarzania plastiku, które mają objąć około 600 000 ton plastiku rocznie. Zostanie to zapewnione dzięki licznym inwestycjom i lokalnym partnerstwom. Wszystkie działania zostaną podjęte w celu poprawy infrastruktury gospodarki odpadami w państwach, w których Unilever prowadzi działalność.
Od 2017 r. Unilever zmienia swoje podejście do opakowań z tworzyw sztucznych podejmując działania pod hasłem „Less, Better, No”. Realizując dążenia do zmniejszenia plastiku, firma odkryła nowe sposoby pakowania i dostarczania produktów. Na początku lata Unilever ogłosił wprowadzenie nowego produktu Cif Eco-refill, którego formuła pozwala na zmniejszenie plastiku o 75% w porównaniu do zużycia standardowych środków czystości. Ponadto w Azji Południowo-Wschodniej wprowadzono stacje do napełniania szamponów i detergentów, które są dostępne w lokalnych sklepach, uniwersytetach i mobilnych automatach.
Poszukiwania możliwości zmian tworzyw sztucznych na „lepszy” plastik doprowadziły do opracowania innowacyjnego pigmentu. Nowa formuła składu opakowań Axe (Lynx) i TRESemmé sprawia, że trudno wykrywalny dotychczas czarny plastik może zostać poddany recyklingowi. Z kolei „butelka festiwalowa” marki Lipton została wykonana w 100% z przetworzonego tworzywa sztucznego, które zostało zebrane przy użyciu systemu depozytowego.
Jako realizację zmian „No Plastic” Unilever wprowadził na rynek nowości takie, jak kostki szamponu, tabletki do pasty wielokrotnego użytku, kartonowe patyczki dezodorantowe i bambusowe szczoteczki do zębów. Firma dołączyła również do platformy Loop, która bada nowe sposoby dostarczania i odbierania produktów wielokrotnego użytku z domów konsumentów.