Trendy i innowacje w branży handlowej to tematy przewodnie konferencji Retail Congress, która już 23 listopada br. odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Grono tegorocznych prelegentów, ekspertów w swoich dziedzinach i osobowości rynku retail, zapewni najwyższy poziom merytoryczny oraz wskaże praktyczne ścieżki do efektywnego rozwijania sklepów i przyciągania klientów. “Poradnik Handlowca” objął patronat medialny nad wydarzeniem.
Tegoroczny Retail Congress będzie wyjątkowym wydarzeniem, które pozwoli spojrzeć z różnych perspektyw na przyszłość branży handlowej. Doświadczeniem podzielą się liderzy opinii, projektanci, a także innowatorzy, których nowości zmieniają sklepy.
Konferencja stanowi ważny punkt w agendzie Targów RetailShow dla osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw. To również właściwe miejsce dla osób odpowiedzialnych za tworzenie przestrzeni handlowych i obsługę kanałów sprzedażowych.
Innowacje, które zmieniają branżę retail
Retail Congress otworzy Michalina Szczepańska, wieloletnia ekspertka branży handlowej, redaktorka wiodących tytułów ekonomicznych i handlowych, która dokona przeglądu ciekawostek z kraju i ze świata.
– Pralniomat, robot zaczepiający klientów, dron, wirtualny influencer, a może asystent głosowy? Które z tych rozwiązań przyda się polskim detalistom i do czego? Zachęcę do przyjrzenia się im, by zainspirować się, ale i podjąć świadomą decyzje, czy w tych innowacjach chodzi o tylko szum w internecie, zwiększenie rotacji, a może o jedno i drugie? – zapowiada ekspertka.
Wśród prelekcji, które zachęcą, by sięgnąć po innowacyjne produkty, znajdą się m.in. przykłady rozwiązań samoobsługowych, które przyśpieszają proces finalizacji zakupów, redukują kolejki przed kasami, ale także koszty np. poprzez minimalizację zasobów ludzkich niezbędnych przy standardowych stanowiskach kasowych. Ich potencjał przybliżą Dariusz Gargas, Dyrektor Generalny CEE, Head of Channel Partner Business w firmie CCL TECHNOLOGY i Sebastian Kucharski, Product Manager z firmy KONCEPT-L.
Z kolei Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND podczas prezentacji pt. ”Commercial display w połączeniu z telewizją przemysłową” odpowie na pytania czy telewizja dozorowa może być narzędziem marketingowym, a sieć ekranów reklamowych elementem systemu bezpieczeństwa. Jak podkreśla ekspert w dobie nowoczesnych technologii zacierają się granice między systemami informatycznymi ustępując miejsca konwergentnym rozwiązaniom dla coraz bardziej wymagających klientów.
Warto wysłuchać wszystkich prelekcji na Retail Congressie, by poznać więcej nowości produktowych, a przede wszystkim wykorzystać tę platformę do nawiązania kontaktów z firmami, które je rozwijają i wprowadzają na rynek.
Te trendy i rozwiązania zaskoczą klienta
Ważną częścią konferencji będzie sesja poświęcona trendom, gdzie eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania w duchu customer experience.
W tym roku zespół z pracowni Schwitzke Górski wraz z partnerami z Omnisense i Omnidigital poprowadzi panel pod tytułem: “Klient – Praktyki Zakupowe – Technologia – Trio, które zwiastuje sukces”. Będzie to cenne spojrzenie biura projektowego, studia consultingowo-badawczego oraz hubu technologicznego, które wskaże klucz do sukcesu w projektowaniu przestrzeni sklepowych i usługowych.
– Przybliżymy także nasze ostatnie projekty m.in. dla Autoryzowanego Resellera marki Apple Lantre i Banku Pekao, które pod względem wizualnym, jak i technologicznym doskonale wpasowują się w rynkowe trendy. Podkreślimy, jak ważne w projektowaniu przestrzeni jest ustalenie ścieżek klienta, aby wykreować koncept, który wpłynie na zainteresowanie odbiorcy, poczucie zaufania, czy budowę długofalowych relacji – zachęca Katarzyna Konkel.
Ekspertka zwraca uwagę także, że rozwiązania digital są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych elementów w projektowanych konceptach. Niemniej jednak wyważenie odpowiednich proporcji na etapie projektowym między automatyzacją, digitalizacją, a bezpośrednim kontaktem z doradcą czy produktem, jest kluczem do sukcesu.
– Zawsze największą inspiracją jest klient, a uwzględnienie jego potrzeb dopełnieniem każdego projektu. W obecnych czasach potrzeby te wymagają zastosowania odpowiednich technologii – podkreśla.
Kontynuację tego podejścia będzie można znaleźć w wystąpieniu Kacpra Krzyszczaka, Product Managera z firmy MAGO S.A. pt. „Automatyzacja i samoobsługa – dwa kluczowe słowa dla rozwoju branży retail”. Ekspert opowie w nim o znaczeniu inteligentnych wózków samoobsługowych, autonomicznych sklepach czy systemach wspierających procesy sprzedażowe.
– To rozwiązania, które upowszechnią się w branży detalicznej w ciągu kilku najbliższych lat. Nie ulega wątpliwości, że postępująca automatyzacja stanowi przyszłość retailu, zaś bezobsługowy model sprzedaży będzie wkraczał w kolejne sektory i obszary. Nic w tym dziwnego, bowiem obydwa trendy wydatnie przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych, bez konieczności rezygnacji z najwyższej jakości doświadczenia konsumenta – mówi Kacper Krzyszczak.
Retail Congress, dzięki obecnym tam prelegentom, stanie się miejscem pełnym inspiracji. Prezentowane innowacje będą wykraczać poza standardy i pozwolą projektować przestrzenie handlowe zgodnie z potrzebami współczesnego klienta. Sklepy przyszłości muszą być zintegrowane we wszystkich punktach, przestrzeniach i czasie, zacierając granicę między zakupami online i offline.