Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) poinformował, że przedsiębiorcy dotknięci skutkami powodzi mogą skorzystać z odroczenia terminu płatności składek oraz rozłożenia należności na raty.
– Rozumiemy, że z powodu powodzi część przedsiębiorców może mieć problemy z płynnością finansową. Dlatego przypominamy o ulgach, o które w pierwszej kolejności można się ubiegać – powiedział rzecznik ZUS, Paweł Żebrowski cytowany przez PAP.
Do składek objętych ulgą nie będą naliczane odsetki, będzie natomiast pobierana opłata prolongacyjna.
Wniosek o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie zadłużenia na raty można składać elektronicznie przez profil PUE ZUS, za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS.
Zakres wymaganych dokumentów określany będzie indywidualnie. Pod uwagę brane będzie rodzaj prowadzonej działalności oraz formy opodatkowania.
Przedsiębiorcy mogą również skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń w wybranych placówkach ZUS, a także z pomocy pracowników sali obsługi klientów. Można to robić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS lub telefonicznie.
źródło: PAP
oprac.: red.