Ukochane ciastka Anglików teraz także w Polsce

Aktualności

Ukochane ciastka Anglików teraz także w Polsce

McVitie’s, ciastka numer 1 w Anglii, wchodzą na Polski rynek. Nareszcie polscy konsumenci będą mieli możliwość poznania ciastek, cieszących się uznaniem w ponad 100 krajach świata. Producent United Biscuits Company (UB) zarządza marką ze swej londyńskiej siedziby. Dystrybucją wszystkich brandów UB na całym świecie oraz sprzedażą i działaniami marketingowymi zajmuje się powołana do tego spółka UB International.

Historia McVitie’s zaczyna się w 1809 r. To właśnie wtedy, w Szkocji, urodził się Robert McVitie, który w 1830 r. otworzył, wraz z ojcem, mały sklep spożywczy w Edynburgu. Od zawsze wiedział, że jego przyszłości będzie związana z cukiernictwem. Po pierwszych sukcesach w biznesie postanowił wysłać swoich dwóch synów na nauki w tym zawodzie. Przez lata sława ciastek McVitie’s przekroczyła granicę Brytanii. Obecnie są one dostępne w ponad połowie krajów na świecie.

United Biscuits, producent ciastek McVitie’s, wkracza na Polski rynek m.in. z flagową serią produktów stanowiącą największą część eksportu: herbatnikami Digestive, listkami owocowymi Go Ahead oraz ciasteczkami dla dzieci. UB jest jedną z największych firm na świecie w tej branży, zaś jej produkty to powszechnie znane i lubiane brandy słodkich i słonych przekąsek. Firma zatrudnia 6800 pracowników i notuje przychody w wysokości 1,2 mld funtów.

– Polska to jeden z największych rynków ciastek w Europie. Widzimy zatem wielką szansę na rozwój kategorii. Większość Polaków zdążyła już poznać naszą markę, ze względu na podróże do Wielkiej Brytanii lub innych rynków europejskich, na których jesteśmy dostępni (Holandia, Belgia, Francja) – stwierdza Thierry Verven, general manager z UBI.

Na szeroką promocję McVitie’s będą składały się działania PR oraz kampania BTL obejmująca akcje samplingowe. – Dystrybucję planujemy zarówno w handlu tradycyjnym jak i nowoczesnym. Chcemy bowiem dotrzeć do wszystkich mieszkańców Polski, by dać im okazję cieszenia się smakiem naszych ciastek – dodaje Thierry Verven.