UEFA Euro 2024: Konsumenci postawią na słone przekąski i piwo

Detal/Hurt

UEFA Euro 2024: Konsumenci postawią na słone przekąski i piwo

14 czerwca 2024

Smart shopperzy ruszają na specjalne zakupy, by celebrować Euro 2024. Według badania NIQ i Grupy BLIX, najczęściej będą wkładać do koszyków słone przekąski – 66%, piwo – 45%, a także napoje bezalkoholowe – 36%. Na czas kibicowania zaopatrzą się też w owoce – 28%, jak również w wędliny, dania gotowe i sery – po 24%. Ponadto chętnie sięgną po mocne alkohole. Część konsumentów kupi piwa bezalkoholowe – 16%. Autorzy badania podkreślają też, że wyniki, jakie osiągną polscy piłkarze, będą miały znaczący wpływ na poziom sprzedaży. 

Z badania NIQ i Grupy BLIX wiadomo, co kupią smart shopperzy, by celebrować Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2024. Głównie sięgną po słone przekąski – 66%, piwo – 45%, a także napoje bezalkoholowe – 36%.

– Konsumenci wskazali głównie kategorie najbardziej kojarzone z oglądaniem zmagań sportowych. Słone przekąski są łatwe do spożycia i idealnie komponują się z atmosferą kibicowania. Piwo jest tradycyjnie związane z oglądaniem zawodów. Natomiast napoje bezalkoholowe stanowią alternatywę dla osób, które nie piją alkoholu – mówi Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy BLIX, jeden ze współautorów badania.

Na kolejnych miejscach w ww. zestawieniu widać owoce – 28%, a także wędliny, dania gotowe i sery – po 24%. Smart shopperzy chętnie sięgną też po coś mocniejszego, tj. whisky, wódkę czy prosecco. Ponadto 16% badanych zamierza kupić piwo bezalkoholowe.

– Owoce i wędliny mają mniej wskazań niż słone przekąski, bo wymagają dodatkowego przygotowania i nie są tak łatwe do konsumpcji w trakcie meczu. Mocniejsze alkohole, jak whisky czy wódka, są często konsumowane w mniejszych ilościach i bardziej przy specjalnych okazjach, a niekoniecznie podczas kibicowania. Piwo bezalkoholowe zyskuje na popularności, ale jeszcze nie jest tak chętnie spożywane, jak jego tradycyjny odpowiednik. Dlatego ma niższe miejsce w zestawieniu – wyjaśnia Marcin Lenkiewicz.

Według autorów badania, podejście konsumentów do celebracji wydarzeń sportowych zmieniło się w ostatnich latach pod wpływem pandemii. – Wzrosło znaczenie domowych imprez i spotkań w mniejszych grupach. Zwiększyła się także świadomość zdrowotna, co może tłumaczyć większe zainteresowanie owocami i napojami bezalkoholowymi. Sprzyja temu też szeroki wybór produktów po promocjach oraz łatwość organizacji domowych spotkań – zwraca uwagę ekspert z Grupy BLIX.

Badanie konsumenckie zostało przeprowadzone przez NIQ i Grupę BLIX na użytkownikach aplikacji BLIX. Zapytano blisko 1000 smart shopperów o to, jak będą celebrować Euro 2024 i jakie planują w związku z tym zakupy.

źródło: UCE Research
oprac.: red.

 

Przeczytaj także: Czy chorobowe będzie płatne w 90 lub 100 procentach?