Dziś pracodawcy muszą stwarzać takie warunki pracy, które z jednej strony będą odpowiadać młodszym pokoleniom pracowników, ale będą też optymalne dla pracowników o dłuższym stażu pracy. Nie chodzi o to, żeby adresować potrzeby tylko do jednej grupy pracowników, ale żeby to wszystko ze sobą połączyć. Hochland Polska tworzy angażujące środowisko pracy.
Mierzeniu pulsu w organizacji Hochland Polska pomaga cykliczny udział w badaniu Great Place to Work. Aktualnie trwa kolejna edycja badania. Wyniki badania stanowią bardzo ważne źródło informacji opisujących w jaki sposób pracownicy postrzegają Hochland, czy chcą tutaj pracować i polecać to miejsce innym. Badanie dostarcza również informacji dotyczącej wiarygodności firmy jako pracodawcy. Skupia się na takich obszarach, jak szacunek, uczciwość oraz koleżeństwo. Historia badania pokazuje w dość jednoznaczny sposób, że wyniki, które dostarcza Instytut Great Place to Work stanowią ważną bazę do podejmowania później decyzji oraz realizowania działań odpowiadających na potrzeby i oczekiwania pracowników. Hochland zaangażował swoich pracowników z różnych zespołów w proces wypracowania strategii, misji i wizji. Wdrożono również spójną i przejrzystą politykę wynagrodzeń, rozwinięto przestrzeń do zgłaszania inicjatyw w ramach m.in. wolontariatu pracowniczego oraz przestrzeń do prowadzenia dialogu w ramach cyklicznych spotkań z Zespołem Kierownictwa oraz Konferencji Sprzedażowych. Poza wynagrodzeniami pracownicy mają dostęp do prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenia życia dla siebie i rodziny, rozbudowany pakiet świadczeń socjalnych, platformę kafeteryjną, karty sportowe, możliwość brania udziału w konferencjach, podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach i warsztatach, możliwość nauki języka angielskiego i wiele innych.
– Zależy nam na tworzeniu jeszcze bardziej angażującego środowiska pracy w Hochland, do tego dążymy i to jest naszym priorytetem. Przed zespołami HR stoją duże wyzwania. To przede wszystkim przyciąganie najlepszych kandydatów, szczególnie tych wyróżniających się nowoczesnym podejściem i ciekawych świata. Ważna jest też kwestia zatrzymywania takich osób w firmie – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.