Zapraszamy do lektury najnowszego (lutowego) wydania “Poradnika Handlowca”. Szczególnie chcielibyśmy zainteresować czytelników rozmową z Pawłem Surówką, nowym prezesem zarządu Grupy Eurocash. Tym bardziej, że to pierwsza taka publiczna wypowiedź dla branżowych mediów. Prezes Eurocash zwraca uwagę na szczególne znaczenie małych, lokalnych sklepów – tych najbliżej klienta, gdyż to właśnie takie placówki potrafią najszybciej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby. Co ciekawe, powyższe opinie potwierdzają najnowsze badania rynku FMCG dotyczące ilości sklepów w Polsce.
Z badań Dun & Bradstreet wynika bowiem, że mimo pandemii ilość sklepów spożywczych zmniejszyła się w 2021 r. zaledwie o 0,15%. Piszemy o tym w artykule ,,Amazon dostrzega wartość sprzedaży detalicznej’’, gdyż także ten światowy gigant rynku e-commerce intensywnie rozwija rynek sprzedaży tradycyjnej. A trudno przecież posądzić firmę Jeffa Bezosa o nieprzemyślane, niepoparte wnikliwymi analizami działania.
Tradycyjnie odwiedzamy także kolejne sklepy w Polsce (tym razem w Nowym Tomyślu), dowiadujemy się także, na jakim etapie jest koncept Narodowego Holdingu Spożywczego.