Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 2% wyższa niż w czerwcu 2020 r., a liczba transakcji wzrosła a tym czasie o niespełna 3%.
Upały w czerwcu 2021 r. przełożyły się na wzrost liczby transakcji w porównaniu z majem br. o około 9%, natomiast wartość sprzedaży wzrosła w tym czasie o 5%. W czerwcu klienci sklepów małoformatowych do 300 m2 wydali na piwo o 17% więcej niż w maju, a szczyt sprzedaży tej kategorii miał miejsce w upalną sobotę 19 czerwca, w dniu meczu Polska – Hiszpania w ramach Euro 2020 (sprzedaż piwa w tym dniu była o 50% wyższa niż średnia dzienna sprzedaż w całym czerwcu). Warto również dodać, że w tym dniu piwo pojawiało się na co trzecim paragonie, podczas gdy w całym czerwcu kategoria ta była obecna na 27% paragonów w sklepach małoformatowych.
W porównaniu z czerwcem 2020 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych w czerwcu br. była tylko o około 3% wyższa, a wartość sprzedaży wzrosła o prawie 2%. W czerwcowych danych wyraźnie widać zmianę zachowań zakupowych – klienci przychodzą do sklepów znacznie rzadziej niż przed pandemią i starają się robić większe zakupy.
W czerwcu 2021 r. duże wzrosty zarówno wartości, jak i wolumenu sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 odnotowały kategorie, które rok wcześniej ze względu na niekorzystną pogodę i pandemię, radziły sobie słabiej – m.in.: lody impulsowe (wzrost wartości sprzedaży rok do roku o ponad 40%), napoje izotoniczne czy woda czysta (wzrost o 36%). Klienci sklepów małoformatowych znacznie więcej niż przed rokiem wydali również m.in. również m.in. napoje gazowane i wodę smakową (odpowiednio o 23% i 34%), ale trzeba pamiętać, że za wzrostem tym stoją wyłącznie wyższe ceny (opłata cukrowa), ponieważ w przeliczeniu na litry sprzedaż napojów gazowanych spadła o 12%, a sprzedaż wody smakowej utrzymała się na poziomie sprzed roku.