Rośnie zainteresowanie kosmetykami koreańskimi. Azjatki słyną ze swoich nieskazitelnych cer, a ostatnio również Polski coraz chętniej korzystają ze metod pielęgnacji skóry, popularnych wśród Koreanek. Czy ostatnie przejęcie przez Grupę L’Oréal koreańskiej firmy Stylenanda wprowadzi te kosmetyki na rynek europejski czy też umocni znaczenie firmy L’Oréal na rynku azjatyckim?
Na początku maja firma L’Oréal ogłosiła przejęcie 100% Nanda Co. Ltd., koreańskiej firmy produkującej m.in. kosmetyki do makijażu założonej przez Kim So-Hee w Seulu w 2004 r. Firma jest znana ze swej marki Stylenanda. Firma, która początkowo koncentrowała się na produkcji odzieży, w 2009 roku zdecydowała się wprowadzić na rynek swoje produkty do makijażu 2CE Stylenanda, a dziś sprzedaż kosmetyków stanowi juża 70 proc. rocznych przychodów firmy, których łączna wartość w 2017 r. wyniosła 127 mln Euro. Stylenanda działa w Korei i Japonii, a także rozszerzyła swoją działalność na inne rynki azjatyckie, w tym Hongkong, Singapur, Malezję i Tajlandię. Produkty firmy są szczególnie popularne wśród koreańskich i chińskich „millenialsów”.