Polska Grupa Supermarketów, właściciel ogólnopolskiej sieci sklepów działających m.in. pod marką Top Market – nawiązuje współprace z kolejnymi punktami. To efekt nowej strategii, której efektem jest pojawienie się ponad 60 nowych sklepów marki w tym roku na terenie całego kraju. Docelowo PGS planuje powiększenie sieci do ponad 700 placówek do końca roku 2020.
Po tym, jak do sieci przyłączone zostały 64 nowe punkty w styczniu br., zarząd Grupy prowadzi rozmowy z kolejnymi przedsiębiorcami w południowej i centralnej Polsce. – Patrzymy bardzo pozytywnie na prowadzone rozmowy i mam nadzieję, że do końca 1 kwartale br. w sieci pojawią się kolejne 10-15 punktów. Naszym celem są małe i średnie osiedlowe punkty, które spełnią oczekiwania zmieniającego się profilu klienta – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.
Jak podkreśla prezes sieci, najistotniejszym zadaniem będzie ujednolicenie asortymentu oraz prezentacji nowych sklepów, tak aby spełniały standardy sieci Top Market. – Coraz bardziej wierzymy w produkty bio oraz marki własne, które zdobywają uznanie naszych klientów – dodaje prezes PGS. Strategia PGS jest odpowiedzią na rosnącą konkurencję i presję ceny – istotne czynniki zmieniające rynek handlu w 2019 r.
Elementem strategii sieci są inwestycje w innowacje, w tym digitalizacja procesów sprzedażowych. Top Market wkrótce zaprezentuje flagowy sklep – największy w sieci – w Galerii Otwockiej, którego otwarcie planowane jest na marzec br. To tam mają znaleźć się liczne rozwiązania technologiczne, ułatwiające Klientom proces zakupów, wyraźny podział na sekcje produktowe, piekarnię, prezentację marki własnej oraz sekcja BIO.
Strategia i sukces Top Market w negocjacjach z nowymi punktami jest – zdaniem zarządu PGS – efektem elastycznej polityki współpracy. – Top Market oferuje twarde zasady brandingu i promocji marki własnej a luźniejsze zasady zamówień i zaopatrzenia sklepów, tak aby przedsiębiorcy mieli możliwość wyboru i osiągnięcia zysku – podkreśla Michał Sadecki.