Unowocześnienie placówek i rozwijanie współpracy z producentami i bezpośrednimi dostawcami sklepów partnerskich – to kluczowe punkty strategicznego rozwoju sieci Top Market w 2023 roku. Model franczyzowy będzie kluczowym czynnikiem wpływającym na sukces i rentowność placówek partnerskich. Pomóc mają nowe technologie i programy zarządzania biznesem.
System kas samoobsługowych, programy zarządzania parkingami przysklepowymi czy oferta współpracy z operatorami paczkomatów przysklepowych oraz stacje ładownia do samochodów elektrycznych – to tylko wybrane punkty realizowanego planu wspierania partnerów sieci i procesu unowocześnienia i re modelingu sklepów Top Market.
Szybszy cykl zamówień i dostępu do aktualnej oferty produktów z magazynu centralnego sieci, ma zapewnić Franczyzobiorcom sieci Top Market rozbudowywany portal wewnętrzny e-hurtownia. Dzięki niemu partnerzy Top Market mogą podnosić konkurencyjność swoich warunków zakupowych, przy jednoczesnym utrzymaniu w swoich sklepach korzystnych cen dla swoich klientów.
– Celem tych działań jest zwiększenie w sklepach liczby kupujących klientów, poprawa wskaźników sprzedaży, a w rezultacie – większe zyski. Dzięki wspólnym zakupom oraz nieustannemu rozwijaniu oferty od dostawców i negocjacji cenowych, franczyzobiorcy będą mieli gwarancję niższych kosztów zaopatrzenia oraz posiadania oferty adekwatnej do potrzeb lokalnego klienta– podkreśla Piotr Suchocki, członek zarządu Polskiej Grupy Supermarketów (operatora sieci Top Market).
Dodatkowo PGS poprawia warunki zakupowe produktów dostępnych w magazynie centralnym sieci w Jawczycach (koło Warszawy). W tym celu negocjuje umowy z nowymi, polskimi producentami oraz tymi którzy koncentrują się na rynku lokalnym.
Kompleksowe wsparcie
Franczyzobiorca otrzyma od PGS również kompleksowe wsparcie okołobiznesowe, takie jak szkolenia handlowe, negocjacje cen prądu, wyposażenia sklepów, kontroli jakości. Dodatkowo wprowadzone zostały programy analityczne pozwalające partnerom na bardziej efektywne zarządzanie sklepami również w kontekście prawidłowego pozycjonowania cenowego oraz możliwości weryfikowaniu aktualnej oferty cenowej dostawców. W końcu PGS zapewnia asystę opiekuna dedykowanego, który regularnie wspiera i konsultuje realizację planów z właścicielami placówek. Oferta franczyzowa Top Market ma stanowić cenne źródło wsparcia, inspiracji i motywacji dla przedsiębiorcy.
– Nasze zaangażowanie w rozwój sklepów pod marką Top Market ma na celu poprawę jakości naszej sieci i oferty dla konsumenta. Stawiamy na jakość naszej sieci – dodaje Piotr Suchocki.
Długoterminowym celem jest wzmocnienie partnerskiej relacji z podmiotami, będącymi franczyzobiorcami marki Top Market. Sieć – jak zapewniają przedstawiciele PGS – będzie dalej rozwijać się w formie sklepów osiedlowych i marketów o większej powierzchni. Wszystkie propozycje zmian i udoskonaleń programu franczyzowego Top Market mają na celu zagwarantowanie placówkom optymalnej sprzedaży.
– Receptą na sukces jest wygenerowanie wzrostu sprzedaży w sklepach naszych franczyzobiorców poprzez zwiększenie liczby zadowolonych klientów odwiedzających placówki Top Market którzy wybierać będą coraz więcej różnorodnych produktów dostępnych w placówkach – podsumowuje Piotr Suchocki.